در گفتگو با مهر اعلام شد

ایجاد ۱۰۰ هزار شغل روستایی در سال۹۸/روش‌های ساده توسعه بازار فروش

تاريخ 1398/05/26 ساعت 14:46

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به پرداخت ۱۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی با ترکیب منابع صندوق توسعه ملی، از هدفگذاری ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در این مناطق تا پایان امسال خبرداد.

مهر

 اصغر نوراله زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح آخرین آمار تسهیلات اشتغال روستایی از محل منابع ۱.۵ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و مرزی مورد تایید و تصویب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مجموع تسهیلات ۲۵ هزار و ۵۰۰ طرح مورد حمایت اشتغال روستایی حدود ۱۵۸۰ میلیارد تومان برآورد می شود که حدود ۱۳۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده است افزود: با توجه به اینکه این تسهیلات برای جلوگیری از انحرافات به صورت مرحله ای پرداخت می شوند مابقی تسهیلات در فرایند کنترل و ارزیابی طرح‌ها قرار دارند تا در صورت اجرای مرحله نخست، تسهیلات مراحل بعد پرداخت شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به پیش بینی ایجاد ۱۰۰ هزار شغل تا پایان سال از محل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اضافه کرد: علاوه بر این حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح های اشتغال روستایی در مرحله تصویب و انعقاد قرارداد قراردارند که پس از تکمیل ضمانت های کافی از سوی متقاضیان به آنها پرداخت می شود.

نوراله زاده دربخش دیگری از اظهاراتش با تشریح روش‌های توسعه کسب و کار در مناطق روستایی و عشایری اظهار داشت: به جای اینکه هدف در روستاها «اشتغال» باشد، اگر هدف «تولید در روستاها» باشد قطعا خروجی این تولید، اشتغال خواهد بود و کاری که در دنیا برای توسعه کسب و کارها اتفاق می افتد این است که از یک محصول خوراکی حتی ۱۰۰ نوع با افزودنی‌ها و برای ذائقه‌های مختلف تولید می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در تولید یک محصول خوراکی مثل پنیر، با یک ابتکار ساده و تولید آن در چند طعم و با تغییر میزان غلظت می توان بازار را گسترش داد و این از جمله فعالیت‌هایی است که در دنیا برای کسب و کارهای کوچک و خرد تجربه شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، «بسته بندی» محصولات را یکی دیگر از عوامل موفقیت در توسعه فروش و بازاریابی محصولات عنوان کرد و ادامه داد: توصیه ما به روستاییان و حتی صاحبان مشاغل خانگی این است که موضوع بسته بندی را جدی بگیرند چراکه با یک بسته بندی ساده می‌توانند محصولات خود را با ارزش افزوده بالاتر روانه بازار کنند.

نوراله زاده تاکید کرد: ما می خواهیم به روستاییان اعلام کنیم حتی می توانند بر روی محصولات خود نام و نشان تولیدکننده و روستای خود را به صورت دستی درج کنند و این هم می تواند یک ارزش افزوده برای محصولات تولیدی آنها ایجاد کند. لذا تنوع در محصول همراه با بسته بندی می تواند نخستین اقدام ساده بدون داشتن دستگاه و تکنولوژی خاصی برای توسعه بازار باشد.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر