بنابراین، برخی کارگزاری‌ها معادل ۱۹۰۸۸ ریال دیگر تحت عنوان «تفاوت کارمزد» به مشتریان هزینه تحمیل می‌کنند. اگرچه برخی کارگزاری‌ها به‌صورت داوطلبانه این مبلغ را از مشتریان خود دریافت نمی‌کنند، اما اخذ کارمزد ۲۰ هزار ریالی به معنای اخذ کارمزد ۳/ ۸ درصد (بدون احتساب سهم شرکت بورس و سازمان و غیره) در یک معامله است! اگر کارمزد اضافه قابل دریافت توسط کارگزاری‌ها را در کل جمعیت شرکت‌کننده در عرضه‌های اولیه ضرب کنیم، به این معناست که صنعت کارگزاری اجازه داشته در یک عرضه اولیه که ارزش فروش آن (بدون احتساب صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک) حدود ۱۰۷ میلیارد تومان بوده، کارمزد اضافه‌ای معادل ۵/ ۸ میلیارد تومان دریافت کند. متاسفانه اطلاعات دقیقی از اینکه کدام کارگزاری‌ها این مبلغ را دریافت کرده و کدام کارگزاری‌ها به نفع مشتریان خود از آن چشم‌پوشی کرده‌اند نیست. جدول زیر، این محاسبات را برای چند عرضه اولیه دیگر نیز نشان می‌دهد: