English  
امروز پنجشنبه 01 آذر 1397
صفحه اصلي  |  اهداف  |  تاریخچه  |  تماس با ما  |  وب سایت اتاق تهران

آگهي

فراخوان

گزارش تصویری


دیدار دبیرکل شبکه زنان کارآفرین مالزی و رییس کانون زنان بازرگان و کارآفرین ایران - 1396/08/13

کارگاه آموزشی سرمایه گذاری در بورس در پساتحریم

مراسم بزرگداشت روز زن 1394/01/19

تاريخ:  1396/09/18   زمان:  13:15
عضو هیئت رئیسه اتاق تهران اعلام کرد؛
شرط هجوم کامیون‎ها به چابهار چیست؟

  »
سیده فاطمه مقیمی ، عضو هیئت رئیسه اتاق تهران گفت: اگر می‌خواهیم شاهد هجوم کامیون‌ها به چابهار باشیم باید به قیمت تمام‌شده کالا توجه کنیم.
مقیمی با اشاره به افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار گفت: حدود 10 تا 12 سال پیش وقتی صدای کشتی‌ها را در بندر گوادر پاکستان شنیدیم به این فکر کردیم که چرا چابهار ما که در کنار آن شرایط و منطقه بهتری قرار دارد، توسعه پیدا نکرده است.
او افزود: حالا شاهد این هستیم که بعد از یک دهه، توسعه و ساخت این بندر مهم انجام شده و می‌توان آینده خوبی را برای آن متصور شد.
عضو هیئت‌رئیسه اتاق تهران تاکید کرد: باید این را در نظر بگیریم که اگر می‌خواهیم شاهد هجوم کامیون‌ها به چابهار باشیم باید به قیمت تمام‌شده کالا توجه کنیم.
مقیمی گفت: به دلیل اینکه اکثر قریب به اتفاق کامیون‌هایی که قرار است به چابهار بیایند، باید خالی بیایند و باری برای صادرات از چابهار وجود ندارد و تا بخواهد این بار تامین شود زمان‌بر است.
او تصریح کرد: از طرف دیگر بار صادراتی ما بین شمال و جنوب تقسیم شده و اگر بخواهیم یک طرف را رشد دهیم، طبیعتاً منجر به تخلیه طرف دیگر خواهد شد. مگر اینکه حمل را دوسر بار تعریف کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که کشتی‌ها، هم برای صادرات از ایران و هم برای واردات به ایران به آنجا بیایند.
عضو هیئت رئیس اتاق تهران با اشاره به پروژه ریلی اتصال زاهدان به چابهار گفت: خوشبختانه اتصال چابهار به شبکه ریلی در حال انجام است. سرویس‌های منظم خط آهن، قابل رقابت بودن نرخ‌های ترجیحی و پلکانی، پاسخ‌گویی دقیق رجا به شرکت‌های فورواردر و صاحبان کالا مجموعه عواملی هستند که می‌تواند فرصت خوبی را برای شکوفایی چابهار فراهم کند.
او تاکید کرد: یکی از مزیت‌های بندر چابهار این است که در منطقه‌ای قرار گرفته که افغانستان در مجاورت این بندر قرار دارد و از طرف دیگر بخش زیادی از کشورهای آسیای میانه از سمت چابهار به دریا نزدیک‌تر هستند و این به معنای شرایط بهتر ترانزیت خواهد بود.
مقیمی افزود: بنابراین اگر بتوانیم سرویس‌های منظمی در این مسیرها داشته باشیم و قیمت‌های تثبیت‌شده را پیشنهاد دهیم، قطعا می‌توانیم سهم قابل توجهی از بازارهای کریدور شرقی کشور را هم فعال کنیم. همچنین می‌توانیم با بازریابی مشتیریان بهتر، توسعه ترانزیتی خوبی را ایجاد کنیم.
منبع: تین نیوز

 آرشیو اخبار بازگشت
خدمات شورا
عضویت امور بانوان
گروههای کاری
آموزش و پژوهش
سازمانهای مرتبط
بخش های خبری اتاق
» اخبار داخلی
» اخبار خارجی
» مقاله
زنان کارآفرین
[آرشیو]

اخبار با فرمت

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران می باشد