مشاوره امور مالیاتی

اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران، به منظور تسهیل امور متقاضیان مشاوره مالیاتی، امکان مشاوره و طرح پرسش های مالیاتی را به صورت online در سامانه خدمات مالیاتی برقرار نموده است.
در این سامانه امکان بارگزاری اسناد و مدارک مورد نیاز نیز پیش بینی گردیده ، در عین حال متقاضیان مشاوره در صورت نیاز به مشاوره تلفنی/ حضوری می توانند جهت انجام هماهنگی لازم با شماره تلفن های: 88714472 و 88714473 تماس حاصل نمایند.
محل درج سئوال:

* نام: مشاوره: کشور:
* شماره کارت بازرگانی / کد ملی:  
* پست الکترونيک (Email):  
* شماره تماس:  
* موضوع مشاوره:
(متن سئوال خود را به فارسي مرقوم فرمائيد)  
بارگذاری تصاویر مدارک
(zip - در قالب یک فایل فشرده):
 

جستجو:           کد مشاوره:  
سئوالات مطرح شده توسط کاربران:
کد مشاوره موضوع مورد مشاوره فايل الصاقي تاريخ
37708 با عرض سلام و خسته نباشيد بابت فرصت خوبي که براي مشاوره مالياتي بوجود آورديد ، بسيار سپاسگزارم در صورتيکه ماليات حقوق پرداخت نشود، جريمه مترتب به آن براي احتساب ذخيره در حسابها به چه صورت بايد محاسبه شود؟ و اگر اظهارنامه ماليات حقوق هم تسليم نشود ، جريمه حاصل از آن چگونه محاسبه خواهد شد؟(جهت اخذ ذخيره در حساب ها) با تشکر  
 
1397/03/20
37699 با سلام بنده داراي مجوز از( پروانه کسب) اتحاديه هستم و کد اقتصادي مغازه را دارم مي خواست راهنمايي کنيد که براي دريافت کد اقتصادي مي توانم از همين کد اقتصادي استفاده کنم يا بهتر دوباره براي کد اقتصادي اقدام کنيم  
 
1397/03/19
37690 با سلام براي افراد حقيقي واردکننده چند سوال داشتم ۱.اداره ماليات بر چه اساس ماليات آخر سال را تعيين ميکند؟ برطبق درصد درامد کل,درصد فروش, درصدي از کل مبلغ فاکتورهاي خريد, درصد هر دلار کالاي وارد شده يا براي هر کالا تعرفه خاصي حساب ميکند ۲.آيا با پرداخت چهار درصد ماليات علي الحساب در گمرک پايان سال بدهکار يا بستانکار اداره ماليات ميشويم در هرصورت چگونه در هزينه تمام شده کالا قرار دهيم که بدهکار نشويم. ۳. کالايي را از مبدا خارجي خريد ميکنيم و در داخل به صورت عمده به فروش مي رسانيم ماليات بر ارزش افزوده به اداره ماليات جمهوري اسلامي بايد پرداخت کنيم. به چه صورت و چه مقدار مي باشد. ۴. چنانچه مالياتهاي ديگري به غير از ماليات بر ارزش افزوده و آخر سال وجود دارد بفرماييد. با تشکر.  
 
1397/03/16
37659 با سلام و احترام لطفا در خصوص نحوه تعلق 1- ماليات، 2-عوارض شهرداري و 3- بيمه تأمين اجتماعي موضوع ماده 38 قانون تأمين اجتماعي در قراردادهاي اجاره که بين يک نهاد دولتي و شخص ثالث اعم از حقيقي و حقوقي منعقد مي شود راهنمايي بفرمائيد که؛ الف) در قراردادهاي صدرالذکر کداميک از موارد 1 الي 3 بايد ملاحظه و مورد محاسبه قرار گيرد؟ ب)آيا اخذ مفاصاحساب و گواهي هاي مربوطه از مراجع ذيربط( اداره ماليات، شهرداري، تأمين اجتماعي) پس از اتمام مدت قرارداد اجاره مقدور است؟( چراکه سازمان تامين اجتماعي بدين علت که چون مدت قرارداد به اتمام رسيده و در طول مدت قرارداد اقدام به اخذ مفاصاحساب نشده از ارائه مفاصاحساب خودداري مي نمايد.). با سپاس فراوان  
 
1397/03/09
37658 باسلام با توجه به اينکه نوع فعاليت اينجانب واردات کنجد مي باشد و از ماليات بر ارزش افزوده معاف مي باشد اين سوال پيش مي آيد که اينجانب بايد اظهارنامه را بايد انجام بدهم يا خير  
 
1397/03/09
37657 با سلام.احتراما اگر شرکت تازه تاسيس قبل از صدور کارت بازرگاني از چک متعلق به شرکت جهت خريد ملک يا کالا استفاده نمايد مشمول پرداخت ماليات خواهد شد يا خير؟  
 
1397/03/09
37653 باسلام و روزبخير اينجانب سازنده زيورآلات دست ساز(نوعي دوخت با قيطان، سنگ هاي نيمه قيمتي، کريستال و...) هستم که بصورت خوداشتغالي مشغول به فعاليت هستم. فروش محصولات بصورت اينترنتي و يا از طريق واگذاري به فروشگاه ها و بصورت غير رسمي مي باشد. حال تعدادي شرکت خواهان محصولات اينجانب با عقد قرارداد رسمي ( ذکر کد ملي اينجانب در قرارداد و دفاترشان) هستند. لطفا راهنمايي فرماييد با توجه به آنکه برند اينجانب ثبت نگرديده است و هيچگونه ثبت دفاتر و پروسه مالياتي نداشته ام، قوانين ماليات بر ارزش افزوده و ديگر مسايل مالياتي در عقد قراردادهاي رسمي اينجانب با شرکتها به چه صورت خواهد بود و آيا ماليات بر ارزش افزوده شامل اينجانب مي گردد؟ به پيوست يک نمونه کار خدمتتان ارسال مي گردد. باتشکر  
 
1397/03/08
37650 با سلام.براي واردات 4 درصدي که جهت حقوق ورودي گرفته مي شود .آيا زماني که ماليات خود کالا بعدا محاسبه مي گردد اين 4 درصد پرداختي اول از آن ماليات کسر مي گردد يا خير؟ با تشکر  
 
1397/03/08
37641 سلام روزبخير ... اينجانب قصد واردات يراق الات کابينت با کارت حقوقي شرکت خود را دارم ... مشتريان هدف اين کالا فروشگا هاي پخش و عمده و خرده فروشان و واسطه هاي بازار ... و در نهايت مصرف کننده نهايي کارگاه هاي نجاري مي باشند . اساسا خريد و فروش در بازار و يا نهايتا نجار ها کاملا سنتي و ابتدايي بصورت فاکتور هاي غير رسمي ميباشد و هيچ گونه کد اقتصادي و يا کد ملي هت صدور فاکتور ارايه و اصلا ارزش افزوده داده و يا پرداخت نميگردد .و در صورت درخواست چنين اطلاعاتي مشتري از خريد منصرف و به فروشنده ديگري رجوع ميکند حال سوال : 1- بنده ايا ميتوانم خريد رسمي داشته باشم ولي فروش غير رسمي داشته باشم و ارزش افزوده نگيرم . کد ملي خريدار را نگيرم ....اساسا تکليف فروش و ماليات و جرايم احتمالي چيست ؟ 2- لطفا خواهشمندم اينجانب را راهنمايي عملي با توجه به واقعيات بازار و جامعه بفرماييد که بتوانم اين بيزينس را انجام دهم ... با تشکر  
 
1397/03/06
37619 با سلام ما يك شركت بازرگاني هستيم ، اگر كالايي را از توليد كننده خريداري كنيم و صادر نماييم، آيا مشمول ماليات ارزش افزوده و ماليات بر درامد خواهيم شد يا خير؟ با سپاس  
 
1397/03/02
37614 با عرض سلام بنده کارت خودم را در دي ماه 96 گرفتم ولي تاکنون شروع به کار فعاليت ننموده ام آيا لازم است به دارايي گزارش بدهم و اگر لازم است نحوه انجام آن به جه صورت است  
 
1397/03/01
37594 باسلام. چند سوالي ازتون داشتم. ۱_ اينکه ميگن اگر کسي کارت بازرگاني حقيقي داشته باشد و صرفا در زمينه صادرات فعاليت کند در آخر سال معاف از ماليات هست کارت بازرگانيش؟ ۲- آيا قانون ارز آوري جديدي تصويب شده که کسي صادرات دارد بايد ارز واقعي رو به بانک تحويل بده يا باهمان کارت واردات انجام بده وگرنه بايد مابه تفاوت پرداخت کنه؟ ممنونم  
 
1397/02/29
37555 سلام. کسي که کارت بازرگاني حقيقي دارد و فقط و فقط در زمينه صادرات از آن استفاده ميکنه. باز هم شامل ماليات ميشود؟  
 
1397/02/23
37544 سلام. ما يک مدل بالابر ساختماني وارد مي کنيم و در نتيجه ارزش افزوده پرداخت مي کنيم. عمده فروش ما رسمي بوده و به نام همان بازرگاني که وارد مي کنيم فاکتور رسمي صادر و ارزش افزوده دريافت مي کنيم. ما دستگاه هايي که فروش مي کنيم نصب و راه اندازي هم جزيي از فروش است و در نتيجه در فاکتور رسمي صادره نصب و راه اندازي را بخشي از دستگاه اشاره مي کنيم. من شنيدم که نصب و راه اندازي شامل ارزش افزوده نمي گردد. سوال اين است که 1- آيا نوشتن اين ايتم ( نصب و راه اندازي به همراه دستگاه) براي ما دردسر ساز خواهد شد؟ 2- پيشنهاد شما براي اين مورد چيست؟ با تشکر  
 
1397/02/22
37543 با سلام و خسته نباشيد ۲ سوال داشتم، ۱-من در مهرماه ۱۳۹۶ کارت بازرگاني خود را اخذ کردم‌و تا کنون هيچگونه فعاليتي‌ نداشتم. آيا بايد ماليات يا عوارضي براي داشتن اين کارت بدهم؟و اگر پاسخ مثبت است در چه زمانهايي بايد اين ماليات يا عوارض را بدهم و به کجا بايد بدهم؟و آيا در اين صورت بايد به اداره ماليات هم مراجعه کنم يا خير؟  
 
1397/02/22
37534 با سلام من يک سالي هست کارت بازرگاني حقيقي دريافت نموده ام ولي هيچ فعاليتي امسال نداشته ام حالا سوال بنده اين هست ايا بايد فرم عدم فعاليت در اداره ماليات پر کنم يا خير سازمان استعلام ميگرد از گمرکات؟سوال دوم دفاتر روزانه رو بايد تحويل کجا بده ام؟با تشکر  
 
1397/02/19
37516 با عرض سلام و روزبخير. ما دارايي ثابت را که در دفاتر و اظهارنامه مالياتي سال 94 نوشته بوديم متاسفانه در دفاتر و اظهارنامه سال 95 فراموش کرده و نياورده ايم. آيا راهي براي اصلاحيه جهت وارد کردن اين دارايي به اسناد سال 95 و جبران اين اشتباه وجود دارد؟  
 
1397/02/17
37507 براي گرفتن کارت بازرگاني اگه مغازه براي خودمون نباشه ماليات کارت چطور ميشه وبراي کارت بازرگاني بايد چه شرايط داشته باشيم ومدت زمان گرفتن کارت بازرگاني چقدر و ماليات چطور گرفته ميشه  
 
1397/02/16
37504 من از سال89 شرکت را تاسيس و از سال 96 فعاليت خود را شروع کردم و 31 تير ماه 97 اضهارنامه خود را رد ميکنم اسم شرکت نيز در ليست خوش حسابها نميباشد.لطفا راهنمايي بفرمائيد آيا بايد 4 در صد ماليات علي الحساب گمرک را پرداخت نمايم ؟  
 
1397/02/16
37500 با سلام آيا اتاق بازرگاني تهران مشمول ماليات مي باشد؟ و آيا مبالغ پرداختي بابت تمديد کارت بازرگاني جهت ارائه در گزارش فصلي لازم به ذکر کد اقتصادي اتاق بازرگاني مي باشد؟ اگر جواب بله است شماره کد اقتصادي اتاق بازرگاني تهران را لطفا اعلام فرماييد.  
 
1397/02/15
37454 با سلام پيرو کد 37408 هر گونه فعاليت خريد و فروش "شخصي" براي مودي اقتصادي مشمول ماليات خواهد شد??  
 
1397/02/04
37433 سلام. اداره ارزش افزوده، مبالغ پرداخت شده ماليات ارزش افزوده شرکتهايي که کارخانه در دست احداث دارند و هنوز پروانه بهره برداري را نگرفته اند، به عنوان بدهي خودش قبول ندارد و ميگويند شرکت بايد ماليات ارزش افزوده پرداخت شده را به قيمت تمام شده ماشين آلاتش اضافه کند! به اين ترتيب با توجيهات عجيب و غريب، عملا 9% به هزينه هاي احداث طرح اضافه ميشود. اين هم حمايت از توليد داخل! لطفا در مذاکرات با مديران تصميم گير اين اعتراض منعکس شود. براي اداي توضيحات بيشتر آماده ايم.  
 
1397/02/03
37432 با عرض سلام و روزبخير، برگ تشخيص شخص حقوقي اظهارنامه ماليات بر درامد سال مالياتي منتهي با 1394/12/29 براي شرکت ما توسط اداره ماليات صادر شده و قبض هاي مالياتي آنها در تاريخ 1396/05/04 پرداخت شده است. با ابن حال در فروردين ماه 97 دوباره ادراره ماليات به بهانه ارزش افزوده دفاتر و اسناد سال 95 و 94 را درخواست کرده و براي ما دوباره کاري و گرفتاري ايجاد کرده است. آيا اداره ماليات ميتواند در سال 97 ما را گرفتار دفاتر و اسناد سال 94 که قبلاً رسيدگي شده است بنمايد. با تشکر و امتنان  
 
1397/02/03
37425 تبصره 3 ماده 147 قانون ماليات‌هاي مستقيم اصلاحي مصوب 31 تير 1394 با سلام همانطور که مستحضريد مطابق تبصره 3 ماده 147 قانون صدرالذکر، پذيرش هزينه‌هاي پرداختي قابل قبول مالياتي موضوع اين قانون که به شيوه تهاتري انجام نشود از مبلغ 50 ميليون ريال به بالا منوط به پرداخت يا تسويه وجه آن از طريق سامانه ( سيستم) بانکي خواهد بود: 1.با وجود اينکه در متن قانون اشاره اي به اينکه اين سامانه بانکي لازم است بانک مودي باشد يا خير نشده است، در متن بخشنامه رياست محترم سازمان امور مالياتي به شماره 200/96/131 مورخ 03/10/96 تصريح شده که فقط هزينه هايي که از طريق سيستم بانکي مؤدي پرداخت شده باشد قابل قبول است و متاسفانه اين بخشنامه ملاک عمل مميزين مالياتي ميباشد. سوال من اينست که آيا اتاق تهران ميتواند نسبت به ابطال يا اصلاح اين بخشنامه از طريق مذاکره با مسئولين محترم سازمان امور مالياتي يا از طريق طرح دعوي در ديوان عدالت اداري اقدام نمايد؟ در اينصورت تخمين زمان حصول نتيجه چقدر است؟ 2.منظور دقيق قانون گذار از تهاتر در متن تبصره چيست؟ براي مثال اگر به يکي از کارکنان بيش از پنجاه ميليون ريال به صورت نقد مساعده پرداخت شود و بعد از ثبت هزينه حقوق، مساعده با حقوق پرداختي وي تهاتر شود، هزينه حقوق وي قابل قبول است؟ 3.در مواردي که يک هزينه مثلا خريد يک کالا با مبلغ بيش از سقف مذکور انجام شده باشد و فروشنده در حسابهاي شرکت بدهکار شود، آيا پرداخت اين بدهي هم بايد الزاما از سامانه بانکي باشد؟ 4.در مواردي که يک هزينه مثل هزينه حقوق انجام شود و قسمتي از پرداخت به کارگر باشد و قسمتي يه سازمان تامين اجتماعي بابت حق بيمه کارفرما، ملاک سقف مذکور جمع اين دو مبلغ است يا تفکيک آنها؟ اگر پرداخت کل مبلغ حق بيمه همه کارگران بيش از سقف مذکور باشد، آيا طبق اين تبصره، لازم است براي پذيرش هزينه، از سامانه بانکي پرداخت شود؟ 5.براي مواردي که چند خريد کمتر از سقف مذکور با جمع بيش از سقف مذکور در چند فاکتور مجزا انجام شود ولي پرداخت آنها يکجا از غير از سامانه بانکي باشد اين هزينه ها قابل قبول است؟ 6.آيا صورتجلسه چهاردهمين نشست کمسيون تسهيل کسب و کار اتاق تهران در تاريخ 27/01/97 مندرج در سايت اتاق که در آن نماينده محترم سازمان امور مالياتي ادعا کرده اند که اجراي اين تبصره براي دو سال تعويق افتاده مورد تاييد اتاق هست؟ و آيا اين ادعا توسط مسئولين محترم اتاق تهران قابل پيگيري براي دريافت مستند قانوني هست يا خير؟ با تشکر فراوان عباس غضنفري مدير عامل شرکت همايه  
 
1397/02/02
37408 با سلام و احترام پيرو سوال با کد مشاوره شماره 37374 فرموديد صادرات سنگ شامل 50 درصد فعاليت مالياتي است، ولي در ماده 141 ق م م پس از اصلاح 20 درصد معافيت مالياتي براي صادرات مواد خام معدني لحاظ شده. 1-بنا براين اگر سنگ به صورت صاب و برش خورده باشد(فراوري شده) صادرات معاف از ماليات است؟؟؟ سوال ديگر در مورد فعاليت تجاري خريد و فروش کالا، هر نوع "فعاليت تجاري خريد و فروش شخصي" هم براي مودي اقتصادي مشمول ماليات است؟؟  
 
1397/02/01
37327 با سلام و تبريک سال نو اينجانب و يکي از دوستان در سال 1390 يک شرکت مسيوليت محدود با سرمايه صدهزار تومان به ثبت رسانديم و بعدا کارت بازرگاني گرفتيم ولي هيچ فعاليتي نتوانستيم آغاز نماييم تا اينکه در سال 1393 يک مقدار محدود واردات با کارت بازرگاني انجام داديم ولي موفق به هيچ فروشي نشديم در واقع فعاليتمان را متوقف کرديم ولي شرکت را منحل نکرديم با اميد به اينکه شايد روزنه اي پيدا شود ولي تا اين لحظه نتوانستيم کاري انجام دهيم از طرفي واقعا ميترسيم که ماليات هم اگر بريم بدليل عدم مراجعه توبيخ شويم واقعا نميدانم از دو طرف آش نخورده و دهان سوخته شديم . دوستي ميگفت بايد بريد شرکت را منحل کنيد . لطفا راهنمايي بفرماييد آرزوي سال خوب براي شما دارم  
 
1397/01/18
37314 با سلام و احترام چند سوال داشتم که به ترتيب عرض ميکنم: 1- آيا ميتوان شرکت را ثبت کرد و تا مدتي به صورت غير فعال نگه داشت تا مسايل مالي شرکت و بقيه مسايل حل و فصل شود؟ در صورتي که پاسخ مثبت است آيا لازم است ماليات پرداخت شود؟ 2- نحوه محاسبه ماليات شرکتها به چه نحو مي باشد؟ با تشکر از سايت فوقالعاده مناسب و پرکاربرد شما  
 
1397/01/15
37309 باسلام و خسته نباشيد بنده در تاريخ 96/11/12 کارت بازرگاني اخذ کرده ام تا امروز هيچ گونه فعاليت اقتصادي (واردات وصادرات ) با کارت خود انجام نداده ام 1 . آيا بايد ماليات بر ارزش افزوده پرداخت کنم؟ 2. درصورت منفي بودن پاسخ سوال 1 چکار بايد انجام بدهم  
 
1397/01/12
37293 ضمن عرض سلام. يک واحد توليدي حقيقي هستيم.کارخانه توليدي دستگاه چاپ واقع در پاکدشت، دفتر فروش محصولات توليدي در شمال تهران و دفتر خدمات پس از فروش و توزيع مواد و محصولات مربوط به دستگاه ها در مرکز شهر. کد اقتصادي از اداره ماليات پاکدشت صادر شده و کليه امور مالياتي هر سه مکان قيد شده از اداره ماليات پاکدشت به صورت يکجا انجام مي شود. با توجه به اين که مواد و ملزومات دستگاه چاپ استفاده عمومي دارد 60 درصد واردات ما مربوط به دفتر خدمات و 60 درصد از فاکتورهاي صادراتي مجموعه از اين دفتر صادر مي گردد. سوال1- با توجه به اين که واحد توليدي ثبت شده ولي در حال حاضر بيشتر کار واردات و بازرگاني انجام مي دهد، آيا اين مشکل ساز هست و اگر بله راه حل آن چيست؟ سوال2- فاکتورهايي که دفتر خدمات صادر مي کند ارزش آن از 20 هزار تومان تا صد ميليون تومان براي شخصيت هاي حقيقي و حقوقي مي باشد. در حال حاضر براي مشتريان روزمره که مبلغ فاکتورشان خرد هست، فاکتور رسمي صادر نمي شود و به مشتري فاکتور هم ارائه نمي شود. آيا اين مورد مشکل ساز است؟ اگر بله راه حل ان چيست؟ بسياري از مشتريان خرد نيازمند فاکتور نيستند. سوال3- اگر پيشنهاد خاصي داريد ممنون ميشوم ارائه دهيد. با تشکر  
 
1396/12/27
37254 ضمن عرض سلام و خسته نباشيد در صورت نزدن تيك استرداد به دوره بعد در اظهارنامه ارزش افزوده هر فصل آيا اين مبلغ جز طلب شركت از اداره ماليات حساب ميشود يا خير ؟؟ در صورتي كه دوره بعد شركت به اداره ماليات بدهكار باشد با اينكه تيك استرداد را در دوره قبل نزده باشد ميتواند آن مبلغ را از بدهي خود كسر كند ؟؟ و سوال بعد اظهارنامه ارزش افزوده را چند بار ميتوان اصلاح كرد؟  
 
1396/12/13
37204 سلام شرکت ما در تلاش براي تمديد کارت بازرگاني است و در همين راستا برگه هاي قطعي تسويه مالياتي را نيز از اداره امور مالياتي مربوطه اخذ نموده است اما کارمند مربوطه در اداره ماليات از تائيد اين موضوع در استعلامي که اتاق بازرگاني بعمل مي آورد خودداري مي کند و در پاسخ به استعلام اتاق بازرگاني، برخلاف واقع، عبارت «بدهکار مالياتي» را ثبت مي کند. کارمند مربوطه استدلال مي کنند که ما به آدرس شما مراجعه کرده ايم و کسي در محل شرکت شما حضور نداشته است. پس از بررسي هاي انجام شده مشخص شد که ايشان ضمن طرح مطالبات غيرقانوني که شايد در اين مجال جاي مطرح کردن آن نباشد، به آدرس سابق شرکت مراجعه داشته اند و تغيير آدرسي که در روزنامه رسمي و سايت کد اقتصادي نيز ثبت شده است و حتي نسخه اي از روزنامه رسمي نيز در زمان مربوطه به مميز محترم تحويل داده شده، در سيستم ايشان قابل مشاهده نيست. اکنون پرسش اين است که اساساَ اداره ماليات براي پاسخ به استعلام اتاق بازرگاني آيا بايد از شرکت بازديد داشته باشند؟ براي تغيير آدرس در سيستم اداره امور مالياتي مربوطه چه بايد کرد؟ آيا حتي در صورت عدم حضور صاحبان شرکت در محل، اداره ماليات مي تواند در پاسخ به استعلام اتاق بازرگاني عليرغم عدم بدهي مالياتي، اين شرکت را بدهکار مالياتي معرفي کند؟ سپاس از کارشناسان محترم و سعه صدري که دارند.  
 
1396/12/02
37188 باسلام جديدا" گمرک در خصوص کالاي وارداتي قيمت سياهه واقعي وارد کنندگان را قبول نميکند و قيمت کالاها را براساس قيمتهاي براوردي خود تعيين و عوارض و ماليات ارزش افزوده علي الحساب دريافت ميکند با توجه به اينکه قيمت خريد شرکت واقعا طبق سياهه مي باشد و قيمت گمرک کمتر مي باشد کدام قيمت از نظر ادراه ماليات مبناي محاسبه قيمت تمام شده قرار ميگيرد؟ سوال دوم شرکتي لايسنس آنتي ويروس خريداري مي کند و فاکتور خارجي دريافت مي کند از آنجايي که اين کالا نامشهود است و ازگمرک وارد نميشود آيا باتوجه به اينکه از طريق صرافي پول به حساب فروشنده زده مي شود اين فاکتور مورد قبول ادراره ماليات مي باشد؟  
 
1396/11/29
37162 با سلام اينجانب در سال 90 کارت بازرگاني دريافت نمودم وليکن بنا به دلايلي هيچ گونه استفاده اي از اين کارت نداشتم ودر سالهاي بعدي نيز هيچ گونه تمديدي انجام ندادم و بالتبع بر اساس راهنمايي هايي که قبلا از اتاق گرفته بودم هيج گونه اظهار نامه مالياتي نيز نداده ام اکنون بعد از 5 سال هر سال اداره ماليات نسبت به صدور و درخواست ماليات از بابت مسايلي از من ميکند که هيج گونه ارتباطي با موضوع اين کارت ندارد بطور مثال درخواست ماليات از بابت خريد يک دستگاه لپ تاپي که سالهاي قبل جهت استفاده شخصي اينجانب خريداري کرده ام ميکند !!!! لطفا در اين خصوص اينجانب را راهنمايي کنيد . متشکرم  
 
1396/11/24
37161 با سلام پيرو پرسش شماره ي 37153 ؛ با توجه به اينكه كالا پس از ترخيص صادراتي و روي عرشه كشتي ، در تملك بنده قرارميگيرد و فاكتور صادر شده از طرف بنده فقط جهت ارايه به خريدار خارجي ميباشد، آيا براي من ماليات در نظر گرفته ميشود ؟ و اگر بله چند درصد؟ (توضيح اينكه نقش بنده در اين ميان بازارياب بين المللي است و فقط جهت اطمينان از كميسيون بازاريابي فاكتور توليد كننده بنام من صادر خواهد شد)  
 
1396/11/24
37157 با سلام و احترام در مورد نحوه محاسبه ماليات عيدي ميشه راهنمايي كنيد . در صورتي كه حقوق فردي در طول سال معاف از ماليات باشد ولي حداكثر مبلغ عيدي بهش تعلق بگيرد ايا تفاوت مبلغ عيدي تا معافيت مشمول ماليات ميشود يا خير ؟؟؟ آيا به ايام مرخصي زايمان عيدي و پاداش تعلق مي گيرد درصورت مثبت بودن پرداخت آن به عهده چه کسي مي باشد؟  
 
1396/11/23
37153 با سلام ميخواهم كالايي را صادر كنم، خود توليد كننده كارهاي ترخيص صادراتي را انجام ميدهد، اگر فاكتور بنام بنده يا شركت بنده صادر شود و من فاكتوري از طرف خودم به خريدار بدهم، آيا من يا شركتم مشمول ماليات ميشوم يا چون صادرات است ماليات تعلق نميگيرد؟  
 
1396/11/23
37130 با سلام و خسته نباشيد مجدد خدمت همه زحمتکشان اتاق بازرگاني که با پاسخهاي مکرر به سوالات,بنده رو راهنمايي ميکنن.واقعا از توجه شما ممنوم.اينکه فرمودين براي پر کردن اظهار نامه هاي مالياتيم از حسابدارهاي مسلط کمک بگيرم,اگر فعاليتي هم نداشتم بايد براي پر کردن دفاتر و اظهار نامه ها از حسابدارهاي مسلط کمک بگيرم يا اينکه خودم هم ميتونم اينکارو انجام بدم؟.ميخواستم بپرسم اگه به هر نحو کارت بازرگانيمو تمديد نکنم آيا باز هم هر ساله و يا توي هر فصل بايد دفاتر مربوط به ماليات عملکرد و ماليات بر ارزش افزوده رو پر کنم؟اگه جواب مثبت هست ميشه لطفا منو راهنمايي کنيد که بايد چيکار کنم که ديگه بعد از اينکه با کارتم فعاليتي نداشتم و تمديدش هم نکردم باز هم درگير موارد مالياتي و اظهار نامه و اين مسائل نباشم؟  
 
1396/11/17
37129 با سلام و عرض ادب مي خواستم بدونم در ليست معاملات فصلي چه چيزهايي رد مي شوند؟ آيا معاملات قراردادي رد مي شوند؟ يا حتي خريد ميز و صندلي و يا پرده و يا مواد مصرفي شرکت و هزينه هاي نگهداري ساختمان هم وارد مي شوند؟ اگر ليست معاملات رد نشوند چه اتفاقي مي افتد؟ ليست معاملات براي ماليات بر درآمد استفاده مي شود يا ماليات بر ارزش افزوده؟ اگر شرکت نوپا باشد و در حال حاضر فروش نداشته باشد ليست معاملات براي آن معنا دارد؟ با سپاس  
 
1396/11/17
37111 با سلام و خسته نباشيد فراوان خدمت مشاورين عزيز و دلسوزي که منو در پاسخ به کد مشاوره 37106 راهنمايي کردن.فقط يک مورد هست که مجددا مزاحمتون شدم.1-اينکه الان براي اينکه بخوام اظهار نامه ماليات بر ارزش افزوده رو پر کنم و اظهار نامه اي رو مبني بر اينکه هيچ فعاليتي نداشتم چه در سه ماهه گذشته و چه در سه ماه جاري,بايد به کدوم نهاد يا اداره برم؟2-آيا توي سايت خاصي هم بايد ثبت نام بشم؟3-يا اينکه فقط بايد به همون حوزه مالياتي شهرستان برم که کد اقتصادي گرفتم و بهم گفتن بايد سالي يک بار بياي و دفاتر عملکردت رو پر کني؟4-و از اونجايي که درمورد ماليات بر ارزش افزوده اطلاعي نداشتم و البته فعاليتي هم توي سه ماهه قبلي و جاري نداشتم آيا عدم تسليم اظهار نامه سه ماهه گذشته مشمول جريمه خواهد بود؟ 1396/11/15
37106 با سلام.ضمن خسته نباشيد جسارتا چندتا سوال درمورد موارد مالياتي داشتم که واقعا ممنون ميشم که توضيح واضح هر چقدر مختصر بهم بدين.بنده در تاريخ 96/07/10 کارت بازرگاني حقيقي گرفتم.هنوز هيچ واردات و صادراتي انجام ندادم و بيشتر دارم تحقيق ميکنم و برآورد هزينه ميکنم.زماني که کد اقتصادي ميگرفتم بهم گفتن که سالي يک بار توي تير ماه بايد بياين اداره امور مالياتي اظهار نامه پر کني ولو اينکه واردات و صادراتي هم انجام نداده باشين و مالياتي هم بهتون تعلق نميگيره.ولي درمورد ماليات بر ارزش افزوده چيزي رو توضيح ندادن.آخه متوجه مواردي درمورد اين قضيه داخل سوالهاي اشخاص متفاوت داخل اين سايت شدم.1-بغير از حقوق ورودي گمرک و تعرفه و ماليات بر ارزش افزوده و ماليات علي الحساب 4 درصدکه در گمرک از ما ميگيرن ديگه چه مالياتي رو بايد به دارايي و اداره ماليات پرداخت کنيم؟2-نحوه محاسبش چجوريه؟3-اون ماليات 4 درصد علي الحساب از ماليات سالانمون کم ميشه؟4-آيا بغير از ماليات بر ارزش افزوده اي که بايد موقع واردات و ترخيص کالا روي اجناس پرداخت کنيم بايد ماليات بر ارزش افزوده اي ديگه اي هم در جاي ديگه اي بديم؟5-اگه جواب مثبت هست چجوري بايد اظهار نامه اون رو پر کنم و يا در نهاد مربوطه ثبت نام کنم؟6-و اينکه اين اظهار نامه مربوط به ماليات بر ارزش افزوده هر چند وقت يه بار هست؟7-و اگه هيچ فعاليت بازرگاني نداشته باشيم بايد براي ماليات بر ارزش افزوده هم توي زمان مقرر اظهار نامه پر کنيم؟8-و اينکه نحوه محاسبه اين ماليات بر ارزش افزوده غير گمرکي چجوريه؟9-من فقط قصد دارم يه سري کالا رو براي فروش به مغازه هاي داخل شهر از چين وارد کنم.و اينکه اگه بخوام با کارت خودم براي يکي ديگه واردات انجام بدم و صاحب کالا رو خود اون شخص معرفي کنم آيا بغير از ماليات علي الحساب گمرکي و حقوق ورودي و ارزش افزوده گمرک در آينده بايد ماليات ديگه اي رو هم پرداخت کنم؟10-در کل اگه صاحب کالا رو يک نفر ديگه معرفي کنم چه موارد مالياتي گردن خودم خواهد افتاد؟پيشاپيش خيلي خيلي ممنون ميشم از پاسخگويي شما.بي نهايت لطف ميکنيد اگه بنده رو راهنمايي کنيد.  
 
1396/11/14
« قبلي [6] [5]   [3] [2] بعدي »