مشاوره امور مالیاتی

شماره تماس: 88714472 و 88714473

تمدید و نحوه بخشودگی جرائم عدم تسلیم فهرست مالیاتی حقوق فروردین 1395
درصورت نياز به اطلاعات بیشتر سئوالات خود را در فرم ذیل درج نمائید .
محل درج سئوال:

نام (اختياري): مشاوره: کشور:
* شماره کارت بازرگانی / کد ملی:  
* پست الکترونيک (Email):  
* شماره تماس:  
* موضوع مشاوره:
(متن سئوال خود را به فارسي مرقوم فرمائيد)  
بارگذاری تصاویر مدارک
(zip - در قالب یک فایل فشرده):
 

جستجو:           کد مشاوره:  
سئوالات مطرح شده توسط کاربران:
کد مشاوره موضوع مورد مشاوره فايل الصاقي تاريخ
37860 اگر فعالیت شرکتی در حوزه معافیت های ذکر شده در ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده باشد، آیا آن شرکت باید در سامانه مالیات بر ارزش افزوده پیش ثبت نام انجام دهد؟  
 
1397/04/11
37856 با سلام و عرض ادب بنده نیاز به منابعی برای مطالعه در زمینه استاندارد های حسابداری و مقررات مالیاتی کشور ترکیه دارم.  
 
1397/04/10
37846 باسلام، در خصوص برگ تشخیص مالیات سوال داشتم. شرکت ما اواخر آبان 95 تأسیس شد و در آن سال فعالیتی (فروش) نداشتیم و مخارجی کمتر از دویست هزار تومان بابت تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در مالیات و هزینه‌های جزئی دیگر داشتیم. دفاتر قانونی سال 95 را دریافت کرده و پر کردیم، گزارش ارزش افزوده و معاملات فصلی (زمستان) را هم ارسال کردیم و اظهارنامه سال 95 را هم در موعد مقرر تحویل دادیم. اواخر خرداد سال جاری، برگ اعلام نتیجه رسیدگی به ما ابلاغ شد. گرچه مشول پرداخت مالیات نشدیم، اما اداره مالیات هزینه‌های ما را قبول نکرده و بدون اینکه درخواست ارائه مدارک را به ما ابلاغ کرده باشد، از طریق "علی الرأس – عدم تسلیم اسناد درآمد" اقدام به تشخیص کرده است. با توجه به جزئی بودن مخارج و صفر بودن مالیات تعلق گرفته، آیا لازم است به نحوه تشخیص اعتراض کنیم؟ آیا این مسئله اثرات منفی در پرونده و نحوه رسیدگی در آینده خواهد داشت؟ لطفاً راهنمایی فرمایید. با تشکر.  
 
1397/04/09
37826 با سلام من فقط صادرات انجام دادم سال 95 ولی دفتر کل و روزنامه در اداره ثبت خریداری نکردم و عملکرد خود را در دفاتر ثبت نکرده و اکنون مالیات برای من طبق برگه اظهار گمرک که صادرات کرد هام مالات نوشته آیا راهی دارد برای معاف شدن چونکه ماده 141 میگه صادرات مالات نداره ولی میده 146 اون را نقض میکنه لطفا راهنمایی کنید  
 
1397/04/05
37797 با سلام در خصوص بخشنامه تحویل ارز صادراتی ، خواهشمند است راهنمایی بفرمایید که با توجه به اینکه ارزش کالاها در گمرک بالاتر از ارزش واقعی کالا می باشد لذا ارزش اظهارنامه از ارزش فاکتور بیشتر ثبت میگردد. آیا این اختلاف از نظر بحث مالیاتی مشکلی ایجاد نمیکند ؟ چگونه این اختلاف را توجیه میبایست کرد؟ ممنون از راهنمایی  
 
1397/04/02
37772 با سلام و احترام؛ جسارتاً در مورد کد مشاوره 37719 جوابی رو که فرستادین خوب بود، منتهی فرمول محاسبه مالیات بود. من میخواستم بدونم با شرایطی که توی کد مشاوره قبلی (37719)خدمتتون عرض کردم آیا نیازی به پر کردن اظهارنامه هست یا خیر؟ با تشکر  
 
1397/03/28
37719 با سلام و احترام خدمت مشاورین زحمتکش و دلسوز اتاق بازرگانی.بنده مهر ماه 96 کارت بازرگانیمو گرفتم.و تا امروز هنوز هیچ گونه فعالیت صادراتی و یا وارداتی نداشتم.قبلا چند بار بابت مسائل مالیاتی مسدع اوقات شده بودم و حتی مشاوره تلفنی هم گرفته بودم.طی یک مشاوره تلفنی از طرف اتاق به بنده گفته شده بود چنانچه فعالیتی با کارتتون انجام ندارید نیازی به پر کردن اظهار نامه مالیاتی نیست چون در حقیقت سند رسمی یا غیر رسمی دال بر فعالیت بنده وجود نداره البته در صورت درستی این مطلب که بنده هیچ گونه فعالیتی نداشته باشم و این پاسخ از طرف مشاورین کاملا منطقی و درست به نظر میاد.امروز رفتم اداره مالیات و با مسئول مالیاتی اداره صحبت کردم.ایشون گفتن اگه فعالیتی هم ندارید باید اظهار نامه رو پر کنید.به نظر شما چیکار کنم؟اگه کارتمو تمدید نکنم همچنان باید اینکارو انجام بدم؟دفاتر حسابرسی رو چی؟اگه قرار شد اظهار نامه مالیاتی پر کنم دفاتر حسابرسی رو هم باید پر کنم و تحویل بدم؟  
 
1397/03/20
37714 با سلام احتراما، برگ ابلاغ مالیات بر عملکرد این شرکت برای سال 95 به برادرم که هیچ گونه سمتی در شرکت ندارد( نه کارمند و نه عضو شرکت) ابلاغ شده بود و به شرکت نیز اطلاع رسانی نشده بود. علی ایحال برگ مالیاتی قطعی شده و اینجانب معترض و مطرح کردم که قانونا شما یا به اعضا شرکت باید ابلاغ کنید و یا ابلاغ قانونی انجام بدید. نهایتا معاون اداره مطرح کرد که فعلا کاری انجام نمیشه داد تا به مرحله اجراییه برسد. در موقع اضهار از بخش اجراییه، اعتراض بر اساس ماده 216 ارائه نمایید تا ابلاغیه باطل و ابلاغیه جدید صادر گردد و سپس مراحل را طی نمایید. حال سوال این است . سوال این است: 1- ابلاغیه می تواند به خارج از افرداد یا کاکنان شرکت ابلاغ گردد؟ 2- آیا راهکار ارائه شده برای اعتراص در مرحله اجراییه و بر اساس ماده 216 منطقی و صحیح است؟ لطفا برای حل این مشکل راهنمایی فرمایید. با تشکر  
 
1397/03/20
37711 باسلام و خسته نباشید زمان اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در سال چه تاریخی است. باتشکر  
 
1397/03/20
37710 با عرض سلام و خسته نباشید در خصوص طریقه تبدیل رهن ، به اجاره و محاسبه مالیات اجاره برای اشخاص حقوقی که محل اقامتگاه آنها استیجاری است ، راهنمائی می فرمائید؟  
 
1397/03/20
37709 با سلام آیا بازرگانانی که با کارت بازرگانی شخصی خود مبادرت به صادرات میکنند ، جز اشخاص حقیقی موضوع قانون مالیات های مستقیم هستند؟ و مشمول تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم خواهند شد؟  
 
1397/03/20
37708 با عرض سلام و خسته نباشید بابت فرصت خوبی که برای مشاوره مالیاتی بوجود آوردید ، بسیار سپاسگزارم در صورتیکه مالیات حقوق پرداخت نشود، جریمه مترتب به آن برای احتساب ذخیره در حسابها به چه صورت باید محاسبه شود؟ و اگر اظهارنامه مالیات حقوق هم تسلیم نشود ، جریمه حاصل از آن چگونه محاسبه خواهد شد؟(جهت اخذ ذخیره در حساب ها) با تشکر  
 
1397/03/20
37699 با سلام بنده دارای مجوز از( پروانه کسب) اتحادیه هستم و کد اقتصادی مغازه را دارم می خواست راهنمایی کنید که برای دریافت کد اقتصادی می توانم از همین کد اقتصادی استفاده کنم یا بهتر دوباره برای کد اقتصادی اقدام کنیم  
 
1397/03/19
37690 با سلام برای افراد حقیقی واردکننده چند سوال داشتم ۱.اداره مالیات بر چه اساس مالیات آخر سال را تعیین میکند؟ برطبق درصد درامد کل,درصد فروش, درصدی از کل مبلغ فاکتورهای خرید, درصد هر دلار کالای وارد شده یا برای هر کالا تعرفه خاصی حساب میکند ۲.آیا با پرداخت چهار درصد مالیات علی الحساب در گمرک پایان سال بدهکار یا بستانکار اداره مالیات میشویم در هرصورت چگونه در هزینه تمام شده کالا قرار دهیم که بدهکار نشویم. ۳. کالایی را از مبدا خارجی خرید میکنیم و در داخل به صورت عمده به فروش می رسانیم مالیات بر ارزش افزوده به اداره مالیات جمهوری اسلامی باید پرداخت کنیم. به چه صورت و چه مقدار می باشد. ۴. چنانچه مالیاتهای دیگری به غیر از مالیات بر ارزش افزوده و آخر سال وجود دارد بفرمایید. با تشکر.  
 
1397/03/16
37659 با سلام و احترام لطفا در خصوص نحوه تعلق 1- مالیات، 2-عوارض شهرداری و 3- بیمه تأمین اجتماعی موضوع ماده 38 قانون تأمین اجتماعی در قراردادهای اجاره که بین یک نهاد دولتی و شخص ثالث اعم از حقیقی و حقوقی منعقد می شود راهنمایی بفرمائید که؛ الف) در قراردادهای صدرالذکر کدامیک از موارد 1 الی 3 باید ملاحظه و مورد محاسبه قرار گیرد؟ ب)آیا اخذ مفاصاحساب و گواهی های مربوطه از مراجع ذیربط( اداره مالیات، شهرداری، تأمین اجتماعی) پس از اتمام مدت قرارداد اجاره مقدور است؟( چراکه سازمان تامین اجتماعی بدین علت که چون مدت قرارداد به اتمام رسیده و در طول مدت قرارداد اقدام به اخذ مفاصاحساب نشده از ارائه مفاصاحساب خودداری می نماید.). با سپاس فراوان  
 
1397/03/09
37658 باسلام با توجه به اینکه نوع فعالیت اینجانب واردات کنجد می باشد و از مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشد این سوال پیش می آید که اینجانب باید اظهارنامه را باید انجام بدهم یا خیر  
 
1397/03/09
37657 با سلام.احتراما اگر شرکت تازه تاسیس قبل از صدور کارت بازرگانی از چک متعلق به شرکت جهت خرید ملک یا کالا استفاده نماید مشمول پرداخت مالیات خواهد شد یا خیر؟  
 
1397/03/09
37653 باسلام و روزبخیر اینجانب سازنده زیورآلات دست ساز(نوعی دوخت با قیطان، سنگ های نیمه قیمتی، کریستال و...) هستم که بصورت خوداشتغالی مشغول به فعالیت هستم. فروش محصولات بصورت اینترنتی و یا از طریق واگذاری به فروشگاه ها و بصورت غیر رسمی می باشد. حال تعدادی شرکت خواهان محصولات اینجانب با عقد قرارداد رسمی ( ذکر کد ملی اینجانب در قرارداد و دفاترشان) هستند. لطفا راهنمایی فرمایید با توجه به آنکه برند اینجانب ثبت نگردیده است و هیچگونه ثبت دفاتر و پروسه مالیاتی نداشته ام، قوانین مالیات بر ارزش افزوده و دیگر مسایل مالیاتی در عقد قراردادهای رسمی اینجانب با شرکتها به چه صورت خواهد بود و آیا مالیات بر ارزش افزوده شامل اینجانب می گردد؟ به پیوست یک نمونه کار خدمتتان ارسال می گردد. باتشکر  
 
1397/03/08
37650 با سلام.برای واردات 4 درصدی که جهت حقوق ورودی گرفته می شود .آیا زمانی که مالیات خود کالا بعدا محاسبه می گردد این 4 درصد پرداختی اول از آن مالیات کسر می گردد یا خیر؟ با تشکر  
 
1397/03/08
37641 سلام روزبخیر ... اینجانب قصد واردات یراق الات کابینت با کارت حقوقی شرکت خود را دارم ... مشتریان هدف این کالا فروشگا های پخش و عمده و خرده فروشان و واسطه های بازار ... و در نهایت مصرف کننده نهایی کارگاه های نجاری می باشند . اساسا خرید و فروش در بازار و یا نهایتا نجار ها کاملا سنتی و ابتدایی بصورت فاکتور های غیر رسمی میباشد و هیچ گونه کد اقتصادی و یا کد ملی هت صدور فاکتور ارایه و اصلا ارزش افزوده داده و یا پرداخت نمیگردد .و در صورت درخواست چنین اطلاعاتی مشتری از خرید منصرف و به فروشنده دیگری رجوع میکند حال سوال : 1- بنده ایا میتوانم خرید رسمی داشته باشم ولی فروش غیر رسمی داشته باشم و ارزش افزوده نگیرم . کد ملی خریدار را نگیرم ....اساسا تکلیف فروش و مالیات و جرایم احتمالی چیست ؟ 2- لطفا خواهشمندم اینجانب را راهنمایی عملی با توجه به واقعیات بازار و جامعه بفرمایید که بتوانم این بیزینس را انجام دهم ... با تشکر  
 
1397/03/06
37619 با سلام ما يك شركت بازرگاني هستيم ، اگر كالايي را از توليد كننده خريداري كنيم و صادر نماييم، آيا مشمول ماليات ارزش افزوده و ماليات بر درامد خواهيم شد يا خير؟ با سپاس  
 
1397/03/02
37614 با عرض سلام بنده کارت خودم را در دی ماه 96 گرفتم ولی تاکنون شروع به کار فعالیت ننموده ام آیا لازم است به دارایی گزارش بدهم و اگر لازم است نحوه انجام آن به جه صورت است  
 
1397/03/01
37594 باسلام. چند سوالی ازتون داشتم. ۱_ اینکه میگن اگر کسی کارت بازرگانی حقیقی داشته باشد و صرفا در زمینه صادرات فعالیت کند در آخر سال معاف از مالیات هست کارت بازرگانیش؟ ۲- آیا قانون ارز آوری جدیدی تصویب شده که کسی صادرات دارد باید ارز واقعی رو به بانک تحویل بده یا باهمان کارت واردات انجام بده وگرنه باید مابه تفاوت پرداخت کنه؟ ممنونم  
 
1397/02/29
37555 سلام. کسی که کارت بازرگانی حقیقی دارد و فقط و فقط در زمینه صادرات از آن استفاده میکنه. باز هم شامل مالیات میشود؟  
 
1397/02/23
37544 سلام. ما یک مدل بالابر ساختمانی وارد می کنیم و در نتیجه ارزش افزوده پرداخت می کنیم. عمده فروش ما رسمی بوده و به نام همان بازرگانی که وارد می کنیم فاکتور رسمی صادر و ارزش افزوده دریافت می کنیم. ما دستگاه هایی که فروش می کنیم نصب و راه اندازی هم جزیی از فروش است و در نتیجه در فاکتور رسمی صادره نصب و راه اندازی را بخشی از دستگاه اشاره می کنیم. من شنیدم که نصب و راه اندازی شامل ارزش افزوده نمی گردد. سوال این است که 1- آیا نوشتن این ایتم ( نصب و راه اندازی به همراه دستگاه) برای ما دردسر ساز خواهد شد؟ 2- پیشنهاد شما برای این مورد چیست؟ با تشکر  
 
1397/02/22
37543 با سلام و خسته نباشید ۲ سوال داشتم، ۱-من در مهرماه ۱۳۹۶ کارت بازرگانی خود را اخذ کردم‌و تا کنون هیچگونه فعالیتی‌ نداشتم. آیا باید مالیات یا عوارضی برای داشتن این کارت بدهم؟و اگر پاسخ مثبت است در چه زمانهایی باید این مالیات یا عوارض را بدهم و به کجا باید بدهم؟و آیا در این صورت باید به اداره مالیات هم مراجعه کنم یا خیر؟  
 
1397/02/22
37534 با سلام من یک سالی هست کارت بازرگانی حقیقی دریافت نموده ام ولی هیچ فعالیتی امسال نداشته ام حالا سوال بنده این هست ایا باید فرم عدم فعالیت در اداره مالیات پر کنم یا خیر سازمان استعلام میگرد از گمرکات؟سوال دوم دفاتر روزانه رو باید تحویل کجا بده ام؟با تشکر  
 
1397/02/19
37516 با عرض سلام و روزبخیر. ما دارایی ثابت را که در دفاتر و اظهارنامه مالیاتی سال 94 نوشته بودیم متاسفانه در دفاتر و اظهارنامه سال 95 فراموش کرده و نیاورده ایم. آیا راهی برای اصلاحیه جهت وارد کردن این دارایی به اسناد سال 95 و جبران این اشتباه وجود دارد؟  
 
1397/02/17
37507 برای گرفتن کارت بازرگانی اگه مغازه برای خودمون نباشه مالیات کارت چطور میشه وبرای کارت بازرگانی باید چه شرایط داشته باشیم ومدت زمان گرفتن کارت بازرگانی چقدر و مالیات چطور گرفته میشه  
 
1397/02/16
37504 من از سال89 شرکت را تاسیس و از سال 96 فعالیت خود را شروع کردم و 31 تیر ماه 97 اضهارنامه خود را رد میکنم اسم شرکت نیز در لیست خوش حسابها نمیباشد.لطفا راهنمایی بفرمائید آیا باید 4 در صد مالیات علی الحساب گمرک را پرداخت نمایم ؟  
 
1397/02/16
37500 با سلام آیا اتاق بازرگانی تهران مشمول مالیات می باشد؟ و آیا مبالغ پرداختی بابت تمدید کارت بازرگانی جهت ارائه در گزارش فصلی لازم به ذکر کد اقتصادی اتاق بازرگانی می باشد؟ اگر جواب بله است شماره کد اقتصادی اتاق بازرگانی تهران را لطفا اعلام فرمایید.  
 
1397/02/15
37454 با سلام پیرو کد 37408 هر گونه فعالیت خرید و فروش "شخصی" برای مودی اقتصادی مشمول مالیات خواهد شد??  
 
1397/02/04
37433 سلام. اداره ارزش افزوده، مبالغ پرداخت شده مالیات ارزش افزوده شرکتهایی که کارخانه در دست احداث دارند و هنوز پروانه بهره برداری را نگرفته اند، به عنوان بدهی خودش قبول ندارد و میگویند شرکت باید مالیات ارزش افزوده پرداخت شده را به قیمت تمام شده ماشین آلاتش اضافه کند! به این ترتیب با توجیهات عجیب و غریب، عملا 9% به هزینه های احداث طرح اضافه میشود. این هم حمایت از تولید داخل! لطفا در مذاکرات با مدیران تصمیم گیر این اعتراض منعکس شود. برای ادای توضیحات بیشتر آماده ایم.  
 
1397/02/03
37432 با عرض سلام و روزبخیر، برگ تشخیص شخص حقوقی اظهارنامه مالیات بر درامد سال مالیاتی منتهی با 1394/12/29 برای شرکت ما توسط اداره مالیات صادر شده و قبض های مالیاتی آنها در تاریخ 1396/05/04 پرداخت شده است. با ابن حال در فروردین ماه 97 دوباره ادراره مالیات به بهانه ارزش افزوده دفاتر و اسناد سال 95 و 94 را درخواست کرده و برای ما دوباره کاری و گرفتاری ایجاد کرده است. آیا اداره مالیات میتواند در سال 97 ما را گرفتار دفاتر و اسناد سال 94 که قبلاً رسیدگی شده است بنماید. با تشکر و امتنان  
 
1397/02/03
37425 تبصره 3 ماده 147 قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب 31 تیر 1394 با سلام همانطور که مستحضرید مطابق تبصره 3 ماده 147 قانون صدرالذکر، پذیرش هزینه‌های پرداختی قابل قبول مالیاتی موضوع این قانون که به شیوه تهاتری انجام نشود از مبلغ 50 میلیون ریال به بالا منوط به پرداخت یا تسویه وجه آن از طریق سامانه ( سیستم) بانکی خواهد بود: 1.با وجود اینکه در متن قانون اشاره ای به اینکه این سامانه بانکی لازم است بانک مودی باشد یا خیر نشده است، در متن بخشنامه ریاست محترم سازمان امور مالیاتی به شماره 200/96/131 مورخ 03/10/96 تصریح شده که فقط هزینه هایی که از طریق سیستم بانکی مؤدی پرداخت شده باشد قابل قبول است و متاسفانه این بخشنامه ملاک عمل ممیزین مالیاتی میباشد. سوال من اینست که آیا اتاق تهران میتواند نسبت به ابطال یا اصلاح این بخشنامه از طریق مذاکره با مسئولین محترم سازمان امور مالیاتی یا از طریق طرح دعوی در دیوان عدالت اداری اقدام نماید؟ در اینصورت تخمین زمان حصول نتیجه چقدر است؟ 2.منظور دقیق قانون گذار از تهاتر در متن تبصره چیست؟ برای مثال اگر به یکی از کارکنان بیش از پنجاه میلیون ریال به صورت نقد مساعده پرداخت شود و بعد از ثبت هزینه حقوق، مساعده با حقوق پرداختی وی تهاتر شود، هزینه حقوق وی قابل قبول است؟ 3.در مواردی که یک هزینه مثلا خرید یک کالا با مبلغ بیش از سقف مذکور انجام شده باشد و فروشنده در حسابهای شرکت بدهکار شود، آیا پرداخت این بدهی هم باید الزاما از سامانه بانکی باشد؟ 4.در مواردی که یک هزینه مثل هزینه حقوق انجام شود و قسمتی از پرداخت به کارگر باشد و قسمتی یه سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه کارفرما، ملاک سقف مذکور جمع این دو مبلغ است یا تفکیک آنها؟ اگر پرداخت کل مبلغ حق بیمه همه کارگران بیش از سقف مذکور باشد، آیا طبق این تبصره، لازم است برای پذیرش هزینه، از سامانه بانکی پرداخت شود؟ 5.برای مواردی که چند خرید کمتر از سقف مذکور با جمع بیش از سقف مذکور در چند فاکتور مجزا انجام شود ولی پرداخت آنها یکجا از غیر از سامانه بانکی باشد این هزینه ها قابل قبول است؟ 6.آیا صورتجلسه چهاردهمین نشست کمسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران در تاریخ 27/01/97 مندرج در سایت اتاق که در آن نماینده محترم سازمان امور مالیاتی ادعا کرده اند که اجرای این تبصره برای دو سال تعویق افتاده مورد تایید اتاق هست؟ و آیا این ادعا توسط مسئولین محترم اتاق تهران قابل پیگیری برای دریافت مستند قانونی هست یا خیر؟ با تشکر فراوان عباس غضنفری مدیر عامل شرکت همایه  
 
1397/02/02
37408 با سلام و احترام پیرو سوال با کد مشاوره شماره 37374 فرمودید صادرات سنگ شامل 50 درصد فعالیت مالیاتی است، ولی در ماده 141 ق م م پس از اصلاح 20 درصد معافیت مالیاتی برای صادرات مواد خام معدنی لحاظ شده. 1-بنا براین اگر سنگ به صورت صاب و برش خورده باشد(فراوری شده) صادرات معاف از مالیات است؟؟؟ سوال دیگر در مورد فعالیت تجاری خرید و فروش کالا، هر نوع "فعالیت تجاری خرید و فروش شخصی" هم برای مودی اقتصادی مشمول مالیات است؟؟  
 
1397/02/01
37327 با سلام و تبریک سال نو اینجانب و یکی از دوستان در سال 1390 یک شرکت مسیولیت محدود با سرمایه صدهزار تومان به ثبت رساندیم و بعدا کارت بازرگانی گرفتیم ولی هیچ فعالیتی نتوانستیم آغاز نماییم تا اینکه در سال 1393 یک مقدار محدود واردات با کارت بازرگانی انجام دادیم ولی موفق به هیچ فروشی نشدیم در واقع فعالیتمان را متوقف کردیم ولی شرکت را منحل نکردیم با امید به اینکه شاید روزنه ای پیدا شود ولی تا این لحظه نتوانستیم کاری انجام دهیم از طرفی واقعا میترسیم که مالیات هم اگر بریم بدلیل عدم مراجعه توبیخ شویم واقعا نمیدانم از دو طرف آش نخورده و دهان سوخته شدیم . دوستی میگفت باید برید شرکت را منحل کنید . لطفا راهنمایی بفرمایید آرزوی سال خوب برای شما دارم  
 
1397/01/18
37314 با سلام و احترام چند سوال داشتم که به ترتیب عرض میکنم: 1- آیا میتوان شرکت را ثبت کرد و تا مدتی به صورت غیر فعال نگه داشت تا مسایل مالی شرکت و بقیه مسایل حل و فصل شود؟ در صورتی که پاسخ مثبت است آیا لازم است مالیات پرداخت شود؟ 2- نحوه محاسبه مالیات شرکتها به چه نحو می باشد؟ با تشکر از سایت فوقالعاده مناسب و پرکاربرد شما  
 
1397/01/15
37309 باسلام و خسته نباشید بنده در تاریخ 96/11/12 کارت بازرگانی اخذ کرده ام تا امروز هیچ گونه فعالیت اقتصادی (واردات وصادرات ) با کارت خود انجام نداده ام 1 . آیا باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنم؟ 2. درصورت منفی بودن پاسخ سوال 1 چکار باید انجام بدهم  
 
1397/01/12
37293 ضمن عرض سلام. یک واحد تولیدی حقیقی هستیم.کارخانه تولیدی دستگاه چاپ واقع در پاکدشت، دفتر فروش محصولات تولیدی در شمال تهران و دفتر خدمات پس از فروش و توزیع مواد و محصولات مربوط به دستگاه ها در مرکز شهر. کد اقتصادی از اداره مالیات پاکدشت صادر شده و کلیه امور مالیاتی هر سه مکان قید شده از اداره مالیات پاکدشت به صورت یکجا انجام می شود. با توجه به این که مواد و ملزومات دستگاه چاپ استفاده عمومی دارد 60 درصد واردات ما مربوط به دفتر خدمات و 60 درصد از فاکتورهای صادراتی مجموعه از این دفتر صادر می گردد. سوال1- با توجه به این که واحد تولیدی ثبت شده ولی در حال حاضر بیشتر کار واردات و بازرگانی انجام می دهد، آیا این مشکل ساز هست و اگر بله راه حل آن چیست؟ سوال2- فاکتورهایی که دفتر خدمات صادر می کند ارزش آن از 20 هزار تومان تا صد میلیون تومان برای شخصیت های حقیقی و حقوقی می باشد. در حال حاضر برای مشتریان روزمره که مبلغ فاکتورشان خرد هست، فاکتور رسمی صادر نمی شود و به مشتری فاکتور هم ارائه نمی شود. آیا این مورد مشکل ساز است؟ اگر بله راه حل ان چیست؟ بسیاری از مشتریان خرد نیازمند فاکتور نیستند. سوال3- اگر پیشنهاد خاصی دارید ممنون میشوم ارائه دهید. با تشکر  
 
1396/12/27
« قبلي [3] [2]