بهره برداری از مطالب ذيل با ذكر منبع بلامانع است

وضعیت تجارت الکترونیک B2C ایران و سایر کشورها در سال 2019

تاريخ 1398/09/20

در گزارش اخیر سازمان آنکتاد از شاخص تجارت الکترونیک بین کسب‏ وکار و مشتری (B2C) سال 2019، میزان آمادگی 152 اقتصاد جهان برای پشتیبانی از خریدآنلاین اندازه‎گیری و ارزیابی شده است. نتایج نشان می ‏دهد کشور هلند بالاترین آمادگی برای مشارکت و بهره‎مندی از تجارت الکترونیکی را داراست. ایران در سال 2019 بعد از روسیه و یونان، 42 امین کشور از منظر شاخص تجارت الکترونیک B2C است که جایگاه آن نسبت به شاخص سال 2018 بهبود 7 پله ‏ای داشته است و در موقعیت بهتری نسبت به کشورهای قطر، ترکیه و چین قرار دارد. از میان کشورهای در حال توسعه، ایران بعد از امارات و مالزی در جایگاه ششم قرار دارد.
●مطالعه این گزارش به طور متوسط 18.4 دقیقه زمان می برد.
[دریافت فایل کامل گزارش]
کلیدواژه: #تجارت #تجارت الکترونیک #آنکتاد #طاهره کریمی دستنایی #معاونت بررسی های اقتصادی
نویسنده: طاهره کریمی دستنایی