3 گام برای یافتن ایده خوب

چطور در عصر دیجیتال برای کسب وکار استارت آپی ایده پیدا کنیم؟

تاريخ 1398/03/01 ساعت 12:45

تصورش هم برای خیلی از ما سخت به نظر می رسد اما روزی مارک زاکربرگ و استیو جابز هم در همین شرایط قرار گرفته بودند مثل دیگر صاحبان کسب وکارها.

همه کارآفرینان بلندپرواز یک هدف مشابه دارند و آن هم این است که ایده استارت آپی خود را  در گام های بعدی بزرگتر کنند. تصورش هم برای خیلی از ما سخت به نظر می رسد اما روزی مارک زاکربرگ و استیو جابز هم در همین شرایط قرار گرفته بودند مثل دیگر صاحبان کسب وکارها.

سایت کارآفرینی می نویسد پیاده سازی ایده برای راه اندازی کسب وکار استارت آپی باید با همان تخصص و تعهدی که در مورد دیگر وظایف کسب وکار به آن نیاز است، انجام شود. ایده ها نصف شب یا زمانی که در صف خرید در میوه فروشی ایستاده اید به سراغ شما نمی آیند و  برنامه ریزی، سازماندهی و پژوهش درباره آن ها لذت بخش است.

بهترین ایده های استارت آپی از کجا به ذهن خطور می کند؟ یکی از نقاط قوت فناوری درعصر دیجیتال هرچه ساده تر کردن زندگی مردم است. اینترنت برای تمرکز بر خواسته های کوچک و بزرگ به کمک مشتریان آمده است. این مسئله بزرگترین منبع الهام ایده های استارت آپی است.

از خواندن درباره ایده های استارت آپ های موفق شروع کنید. بسیاری از کارآفرینان داستان های خود در مرحله پردازش ایده را با دیگران به اشتراک گذاشته اند. توصیه های آنان می تواند به شما کمک کند. به این نکته توجه کنید که چه چیزی در فضای استارت آپی کار کرده و چی چیز کارکردی نداشته است.

بهترین ایده ها از شناسایی مشکلات بیرون می آید. برای استیو جابز و استیو وزنیاک، مشکل همان رایانه های گران بوده است. آن ها یک فضای خالی را شناسایی کردند و شروع به ساختن اپل کردند. از سوی دیگر طوفان ذهنی یک تمرین خوب برای کارآفرینان امروزی است که البته به خلاقیت نیاز دارد.

شاید بعضی ایده های استارت آپی تکراری به نظر برسند. لزومی ندارد ایده شما به طور کامل تازه باشد. همین که از ایده های کنونی و استارت آپ های در دسترس بهتر به نظر برسد، کافی است.