چطور برنج کاران را به نصب اپلیکیشن ترغیب کنیم؟

کمک فناوری به کشاورزان میانماری برای بازدهی بیشتر

تاريخ 1398/11/23 ساعت 12:26

یک استارت آپ در میانمار به دنبال رفع ضعف های مزارع و کشاورزان از طریق نفوذ بالای اینترنت موبایل است. به گفته سومینت، مدیر آن بیشتر کشاورزان در زمان تصمیم گیری برای کشت با چشم بسته عمل می کنند.

برای بیشتر کشاورزان در سرزمین کوچک میانمار، اینترنت تجسمی جز فیس بوک ندارد. در قحطی اینترنت  wifi در این کشور، آن ها اغلب دیتای موبایل خود را برای به روز کردن شبکه های اجتماعی نگه می دارند. شکستن این عادت بسیار دشوار است. آدریان سو مینت مدیر یانگان، استارت آپی که در زمینه کشاورزی کار می کند می گوید راضی کردن کشاورزان میانمار به استفاده از دیتای موبایل برای استفاده از اپلیکیشن این استارت آپ یک چالش بزرگ بود.

اسم این برنامه، Htwet Toe، به معنی بازدهی بیشتر است و این به طور دقیق، هدفی است که استارت آپ سو مینت دنبال می کند. این استارت آپ در سال 2016 ایجاد شد تا از فناوری موبایل برای برای ارتباط کشاورزان و دیگر ذی نفعان در بخش کشاورزان میانمار استفاده کند. سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی میانمار 38 درصد است با این حال بازدهی کشاورزی در این سرزمین بسیار پایین است. برای مثال یک برنج کار در میانمار تنها 23 کیلوگرم برنج در یک روز در فصل موسمی تولید می کند درحالیکه این میزان در ویتنام 429 کیلوگرم و در تایلند 547 کیلوگرم است.

استارت آپ سومینت به دنبال رفع ضعف های مزارع و کشاورزان از طریق نفوذ بالای اینترنت موبایل است. به گفته سومینت بیشتر کشاورزان در زمان تصمیم گیری برای کشت با چشم بسته عمل می کنند. آب و هوا و الگوهای قیمت گذاری هم به کاهش بهره وری کمک می کند. آن ها بیشتر مواقع به دلال ها برای دریافت کمک متکی بودند اما Htwet Toe شرایط را برای آن ها تغییر می دهد.

در این استارت آپ که عرضه آن به بازار اپلیکیشن ها سه سال طول کشیده، کشاورزان می توانند پاسخ سوالات خود را جست وجو کنند. آن ها این فرصت را دارند تا با آپلود کردن عکس محصولات درباره بیماری ها و درمان آن ها بیشتر بفهمند. غیر از این، در این اپلیکیشن امکان دسترسی به توزیع کنندگان و خریداران هم وجود دارد و Htwet Toe ظرفیت گفت وگوی زنده را هم برای آن ها فراهم کرده است. ضمن اینکه محتوای لازم برای کشت فناورانه هم در Htwet Toe بارگذاری شده است.

اما Htwet Toe برای ترغیب کشاورزان به استفاده از این اپلیکیشن چه کرده است؟ پیش از این در سال 2014 یک استارت آپ دیگر به نام Village Link در میانمار تاسیس شد. این استارت آپ داده های کشاورزی را جمع آوری کرده و آن را اطلاعات کلیدی تبدیل می کند. برای تشویق کشاورزان به دانلود Htwet Toe، Village Link یک مسابقه راه اندازی کرده و هر کشاورزی که بتواند به سوالات درست پاسخ دهد، اعتبار اینترنت موبایل دریافت کنند.  Village Link اعلام کرده Htwet Toe  تا دسامبر سال 2019، 450 هزار بار نصب شده است و کارشناسان در آن به 40 هزار سوال کشاورزان پاسخ داده اند. براساس آماری که اعلام شده  Htwet Toe در ماه 46 هزار کاربر فعال دارد.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر