بلومبرگ:

میوه فروش شرق آسیا قربانی کرونا شد

تاريخ 1399/02/10 ساعت 11:22

در سال 2019، استوکو به بیش از ده هزار رستوران خدمات ارائه می کرد اما به دلیل همه گیری کرونا درآمدهایش کاهش یافته است.

همه گیری بیماری کرونا در جهان چالش تازه استارت آپ هاست که یک به یک آن ها را به تعطیلی می کشاند. در ایران، آمریکا یا شرق آسیا، فرقی ندارد. محدودیت های اجتماعی و نگرانی مردم از ارتباط و حفظ فاصله ها زمینه کاهش درآمد استارت آپ ها و توقف فعالیت آن ها را فراهم کرده است. بلومبرگ در تازه ترین گزارش خود به سرنوشت استوکو پرداخته است.

استوکو، استارت آپ اندونزیایی، یک پلتفرم آنلاین فروش مواد غذایی به دلیل همه گیری ویروس کرونا در جهان است که درحال تعطیلی است. استوکو همه چیز می فروخت، فلفل تا تخم مرغ و پودر قهوه اما به دلیل همه گیری بیماری کرونا، درآمد استوکو به شدت کاهش یافته است. این شرکت که مقر اصلی آن در جاکارتای اندونزی است، کاهش میزان درآمدهایش را در وب سایت خود اعلام کرده است.

کاهش درآمد بسیاری از بنگاه های تجاری در سراسر جهان ناشی از محدودیت های فعالیت های اجتماعی است که دولت ها برای جلوگیری از همه گیری کرونا وضع کرده اند. این محدودیت ها علاوه بر درآمد این شرکت ها به عدم توسعه پتلفرم ها و از دست رفتن فرصت های شغلی هم منجر شده است.

تراولوکا، بزرگترین خدمات سفر آنلاین در شرق آسیا هم که مقر آن در جاکارتای اندونزی است، مجبور به خداحافظی با 80 نفر از کارکنان خود در سنگاپور شده است.

استوکو، در سال 2017 تاسیس شده است. هدف این استارت آپ ساده سازی زنجیره تامین مواد غذایی بوده است. موسسان این استارت آپ از توسعه دهندگان سابق شرکت آمازون بودند. یکی از کارهای استوکو تهیه مواد غذایی و تحویل آن به رستوران ها بود که با همه گیری کرونا و تعطیلی رستوران ها، درآمد این شرکت به شدت کاهش یافت.

در سال 2019، استوکو به بیش از ده هزار رستوران خدمات ارائه می کرد. رشد این شرکت در سال 2019 هفت برابر شده بود. براساس گزارش لینکدین، 250 نفر در این استارت آپ کار می کردند و استوکو هم چنین در چند مرحله سرمایه جدید جذب کرده بود.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر