از ابتدای تا انتهای یک استارت‌آپ

8 علامتی که ایده استارت‌آپی شما را تأیید می‌کند

تاريخ 1399/04/02 ساعت 10:09

ایده یک استارت‌آپ به‌سادگی یک راه‌حل برای یک مشکل است. بنابراین دو ستون اصلی هر استارت‌آپی وجود مسئله و راه‌حل است. بااین‌حال هرچقدر هم ابتکار وجود داشته باشد، راه‌حل بدون مشکل بی‌فایده است.

اگر مدتی است که تلاش کرده‌اید تا برنامه استارت‌آپی خود را راه‌اندازی کنید، احتمالاً فکرهای زیادی هم در مورد زنده‌بودن، اعتبارسنجی و پتانسیل ایده خود ارائه کرده‌اید. مخصوصاً زمانی که بحث موفقیت و عدم موفقیت به میان باشد.

کیفیت و نقاط عطف استارت‌آپ شما به شما در ایجاد نقشه راه کمک خواهد کرد. با استفاده از بعضی اقدامات، درحالی‌که عدم اطمینان، تردید و دودلی را کاهش می‌دهید، می‌توانید مسیر خود را هم ارزیابی کنید. فوربز در گزارشی 8 مورد از رایج‌ترین علائمی که نشان می‌دهد ایده شما برای ایجاد یک استارت‌آپ مورد تأیید است یا خیر را منتشر کرده است.

 

  1. مشکلی که ارزش حل کردن دارد یا شناسایی کرده‌اید

ایده یک استارت‌آپ به‌سادگی یک راه‌حل برای یک مشکل است. بنابراین دو ستون اصلی هر استارت‌آپی وجود مسئله و راه‌حل است. بااین‌حال هرچقدر هم ابتکار وجود داشته باشد، راه‌حل بدون مشکل بی‌فایده است. اما یک مشکل بدون راه‌حل، همچنان مشکلی است که مشتریانی بالقوه دارد. راهی برای پیدا کردن این مشکلات کنید. البته همه مشکلات به‌اندازه کافی بزرگ نیستند که مشتریان برای حل کردن آن ترغیب شوند. بنابراین اگر یک مشکل ارزش حل کردن داشته باشد، اولین نشانگر اعتباری برای شما خواهد بود.

 

  1. می‌دانید رقبایتان چه کسانی و چرا متفاوت هستند

قبل از اینکه متعهد به توسعه ایده برنامه خود شوید، بسیار مهم است که روی رقبای خود مطالعه کنید و ارزش آنها را بشناسید. بعد می‌توانید راه‌حل خود را از طریق نوآوری‌های بنیادی یا ساده کردن مدل کسب‌وکار متمایز کنید. مهم این است که شما گزاره ارزش رقبا را بدانید و یک برنامه متفاوت و قانع‌کننده برای برنامه خود پیشنهاد دهید. تحقیقات آنلاین اولین قدم است. مصاحبه با مشتریان می‌تواند در مرحله بعدی رخ دهد.

 

  1. با مشتریان آینده خود مصاحبه کرده‌اید

توسعه مشتری فرایندی مداوم برای هر استارت‌آپ، چه کوچک و چه بزرگ است. این بخش در مرحله قبل از راه‌اندازی یک استارت‌آپ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این ماجرا مستلزم صحبت کردن با مشتریان و کاربران آینده شما درباره راه‌حل‌های رقابتی است.

اگر اقدامات اعتبار سنجی کیفی را انجام داده‌اید و بینش‌هایی در مورد پتانسیل بازار، انتظارات مشتری و ویژگی‌های کالایی که ارزش توسعه دارد را انجام داده‌اید، در مسیر صحیحی قرار دارید.

 

  1. خریدار ایده آل خود را شناسایی کرده‌اید

همان‌طور که مصاحبه با مشتریان آینده برای توسعه بینش بازار و محصولات مفید است دریابید که ویژگی‌های خریدار ایده آل از مجموعه داده‌های شما چیست. به عبارت ساده‌تر، مصاحبه‌ها نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا بازار را تقسیم کنید، بلکه هدف اصلی خود را هم به‌این‌ترتیب مشخص خواهید کرد.

 

  1. شما ی