غول‌های فناوری وارد میدان شدند

انقلاب در استارت‌آپ‌های فناوری آموزشی

تاريخ 1399/04/25 ساعت 10:20

با شیوع کرونا تقاضا برای فناوری آموزشی (edtech) افزایش یافت. محدودیت‌های رفت‌وآمد و قرنطینه‌ها باعث تعطیلی مدارس در 190 کشور جهان در اوج همه‌گیری در اواسط آوریل شد و 90 درصد دانش آموزان جهان را تحت تأثیر قرارداد.

مایکروسافت روی یک استارت‌آپ محاسباتی انگلیسی برای مقابله با گوگل در صنعت فناوری آموزشی که در طول همه‌گیری کرونا رونق گرفته، شرط‌بندی کرده است. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی دراین باره منتشر کرده است.

کنو (Kano) استارت‌آپ انگلیسی که در آموزش بچه‌ها با نحوه کدگذاری متمرکز است، بیش از یک‌میلیون دلار از مایکروسافت، غول فناوری سرمایه جذب کرده است. این شرکت تا به امروز حدود 45.5 میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی ازجمله Salesforce دریافت کرده است.

این معامله روز گذشته انجام شد و مشارکت موجود با مایکروسافت در رایانه‌های شخصی کنو را گسترش می‌دهد. این قرارداد باعث می‌شود که کنو به رده بازیکنان بزرگ فناوری اطلاعات مانند لنووو و دل بپیوندد و مجوز تولید تجهیزت اصلی از مایکروسافت را به دست آورد.

این بدان معنی است که کنو اکنون قادر است رایانه شخصی خود با ویندوز 10 پرو –نسخه برتر سیستم‌عامل مایکروسافت- را به مدارس ارسال کند. این شرکت یک قرارداد مشترک فروش هم با مایکروسافت امضا کرده است.

کنو مناقصه‌ای را از دولت ژاپن برای فروش 3 میلیون دستگاه را به دست آورده است و در حال مذاکره برای فروش هزاران دستگاه دیگر به امارات متحده عربی است.

خرده‌فروشی کامپیوتر این شرکت با 299 دلار است که ارزان‌تر از رایانه‌های هیبریدی Surface مایکروسافت و برخی از رایانه‌های Chromebook گوگل می‌شود.

با شیوع کرونا تقاضا برای فناوری آموزشی (edtech) افزایش یافت. محدودیت‌های رفت‌وآمد و قرنطینه‌ها باعث تعطیلی مدارس در 190 کشور جهان در اوج همه‌گیری در اواسط آوریل شد و 90 درصد دانش آموزان جهان را تحت تأثیر قرارداد.

درعین‌حال، بازار جهانی کامپیوترها (Pc) پس از تحمل بدترین کاهش فروش خود در سال 2013 اخیراً به رشد بازگشته است. گفته می‌شود محموله‌های رایانه‌ای در سراسر جهان در سه ماه دوم سال 2.8 درصد رشد کرده است. کنو در سال 2013 به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری باهدف آموزش بچه‌ها برای ساختن کامپیوتر و کدهای خود شروع به کارکرد.

 

*رقابت با گوگل

الکس کلین، مدیرعامل و بنیان‌گذار کنو گفت بخش بزرگی از معامله با مایکروسافت برای کمک به شرکت برای رقابت با گوگل در بازار محاسبات آموزشی چند میلیارد دلاری است.

طی سال‌های گذشته Chromebooks گوگل به رایانه‌ پرفروش در ایالات‌متحده تبدیل‌شده است. در سال 2018، آنها 60 درصد از کل لپ‌تاپ‌ها و تبلت ها را در کلاس‌های درس از ابتدا تا انتهای دبیرستان (K-12) تشکیل می‌دادند. درحالی‌که این سهم در سال 2012، 5 درصد بوده است. مایکروسافت 22 درصد از بازار را در سال 2018 به خود اختصاص داد، درحالی‌که سهم اپل 18 درصد بود.

برخی در این میان هشدارهایی درباره امکان جاسوسی در دانش آموزان را مطرح می‌کنند. البته گوگل گفته است که متعهد به حفظ حریم خصوصی دانش آموزان است و از داده‌های آنها برای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی‌کند.

بااین‌حال استارت‌آپ کنو هنوز به سود نرسیده است. این شرکت در 12 ماه منتهی به مارس 2018 ضررهای 11 میلیون پوندی به بار آورد. این استارت‌آپ همچنین در اواخر سال گذشته حدود 15 نفر از کارمندانش را اخراج کرده است.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر