8 پرسش برای فروش اینترنتی بیشتر

وب سایت خوب برای کسب وکارها چه ویژگی هایی دارد؟

تاريخ 1400/09/10 ساعت 13:11

بسیاری از مشاوران کسب وکار، در توهم اینکه اتصال به شبکه های اجتماعی هرگز از دست نمی رود، اهمیت وب سایت را در نظر صاحبان کسب وکار، کم جلوه می دهند. اما همه باید بدانند هیچ تضمینی در دسترسی دائمی به شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

قطع دسترسی همگانی در سراسر جهان به اپلیکیشن های اینستاگرام، واتس آپ و فیس بوک در ماه گذشته، بیش از همه، برای صاحبان کسب وکارها زنگ های هشدار را به صدا درآورد. این اتفاق نشان داد کسب وکارها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود، نمی توانند تنها به داشتن صفحه هایی در شبکه های اجتماعی تکیه کنند. در آن روز، که برای کسب وکارها بسیار طولانی به نظر آمد، اهمیت داشتن وب سایت و جلب نظر مخاطبان در وب سایت ها بیش از همیشه خودنمایی کرد.

بسیاری از مشاوران کسب وکار، در توهم اینکه اتصال به شبکه های اجتماعی هرگز از دست نمی رود، اهمیت وب سایت را در نظر صاحبان کسب وکار، کم جلوه می دهند. اما همه باید بدانند هیچ تضمینی در دسترسی دائمی به شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

اما یک وب سایت خوب برای کسب وکارها چه ویژگی دارد؟ سایت سوشال مدیا تودی، د راین باره به 8 پرسش کلیدی پرداخته که باید برای ساخت  یک وب سایت خوب به آن پاسخ داده شود. این 8 پرسش، به اطلاعات کلیدی مربوط است که هر مشتری و بازدیدکننده ای از سایت به دنبال پاسخ آن است.

به طور خلاصه، این پرسش ها محصولی که می فروشید، خدماتی که ارائه می کنید، هزینه ها، تفاوت برند شما با دیگران، دسترسی ها در سایت، تجربه مشتریان، چرایی اعتماد و چگونگی ارتباط را شامل می شود.

در یک وب سایت خوب باید به طور سریع و روشن درباره محصول و خدماتی که عرضه می کنید، به مشتری اطلاعاتی ارائه کنید. خدماتی که عرضه می کنید چه مشکلی از آن ها رفع می کند و چطور به بهبود زندگی آن ها کمک می کند؟ به عبارت ساده تر، چرا آن ها باید به چیزی که شما عرضه می کنید، علاقه نشان دهند؟

وقتی علاقه مخاطب را با توضیح درباره محصول و خدمات برانگیختید، نوبت به هزینه می رسد. مشتری باید بداند با پرداخت چه هزینه ای، به منفعتی که شما از آن می گویید می رسد. لزومی ندارد قیمت در وب سایت شما در جایی قرار بگیرد که در نگاه اول به چشم بازدید کننده بیاید. مهم این است که او با یک کلیک به آن برسد.

برای بازدیدکنندگان جالب است که درباره داستان راه اندازی برندها و تاریخ شکل گیری گروه ها، ارزش ها و فرهنگ کاری در شرکت شما بدانند. درواقع همین چیزهاست که تفاوت شما با برندهای دیگر را نشان می دهد و به شما هویت و شخصیت می بخشد. انتشار جزییات زیاد روی صفحه اصلی وب سایت در این باره جالب نیست اما هوشمندانه است که تفاوت های خود در این زمینه با برندهای دیگر را به مخاطب نشان دهید.

اینکه بتوان در سایت شما به راحتی به همه بخش ها دسترسی پیدا کرد، مهم است. این یک نکته مهم برای بازدیدکننده عجولی است که اگر وقت داشت، خرید اینترنتی را انتخاب نمی کرد. در کمتر از ثانیه ها، بازدیدکنندگان باید به بخش های مختلف سایت دسترسی پیدا کنند نه حتی دقیقه.

مشتریان می خواهند درباره معتبر بودن محصول و خدمات شما بیشتر بدانند. بهترین کار این است که از تجربه مشتریان گذشته در سایت بنویسید.

اعتماد همه چیز است. با وجود رقابت بالا بین فروشندگانی که درباره همه آن ها سطحی از تردید وجود دارد، برانگیختن اعتماد مشتریان یک اصل مهم است. حتی درباره فروشندگانی که اسم و رسمی بهم زدند هم، اندکی تردید و احساس نااطمینانی در مشتریان وجود دارد. بنابراین باید با پاسخگویی مناسب در وب سایت اعتماد واطمینان مشتریان را به طور دائمی جلب کنید.

نکته مهم دیگر، چگونگی ارتباط با شماست. باتوجه به افزایش فروش اینترنتی در این زمانه، اینکه بتوانید راه های ارتباطی با خودتان را در جایی قابل مشاهده و توجه در وب سایت قرار دهید، یک امتیاز است. جایی که مشتریان برای ارتباط با شما کمترین زحمت را بکشند.


 عضو کانال اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تلگرام شوید

[صفحه چاپ]


ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر