وقتی برای استارت آپ ها کار می کنیم

چطور از سلامت روان مراقبت کنیم؟

تاريخ 1400/02/26 ساعت 11:47

کار سخت و بیش از اندازه در تیم های مبتدی ای که در مراحل اولیه هستند رایج نیست، اما انجام کار به طور مداوم خطر فرسودگی شغلی را افزایش می دهد.

 نه! خوب نیست که همیشه سخت و تا دیر وقت کار کنیم و فوتبال دستی و گل و گیاه هم دیگر برای تقویت روحیمان کافی نیستند. همه کارمندان به صراحت می گویند: این وظیفه و مسئولیت شرکت است که به این موضوع رسیدگی کند. هم چنین وقتی این مقاله را می خوانید احتمالا با خود فکر می کنید که همه چیز در شرکت شما رو به راه است، چون تیم شما جوان و با انرژی هستند، اما این مسئله هیچ ربطی به سن و سال ندارد.

در فرانسه طی 7 سال گذشته با توجه به فشار سنج های سانت پابلیک (اصلی ترین مرجع بهداشت عمومی فرانسه) 50درصد افزایش افسردگی میان میلنیال ها (افرادی که بین 1980تا 1994 متولد شده اند) دیده شده است.

کار سخت و بیش از اندازه در تیم های مبتدی ای که در مراحل اولیه هستند رایج نیست، اما انجام کار به طور مداوم خطر فرسودگی شغلی را افزایش می دهد.

بنابراین ضروری است تا به کارمندان مقدار معقولی از وظایف در ساعت کاری منظم داده شود. سلامت روان موضوعی گسترده و پیچیده است. همچنین یک فرصت بزرگ برای تیم های منابع انسانی برای ایجاد تغییر است. eu-startup در مطلبی به این موضوع پرداخته که هنگام کار کردن برای استارت آپ ها چطور می توان از سلامت روان مراقبت کرد. 

 رویکرد سلامت روان استارتاپ خود را تعریف کنید

تهیه یک استراتژی در سطح شرکت ضروری است. تیم های منابع انسانی در اینجا نقش بزرگی دارند. اولین قدم رسمی کردن یک فرایند با تیم منابع انسانی شماست و ای ای پی (برنامه های کمک به کارمندان) همچنین ممکن است مفید باشد.

مهم است که جلسات تیمی راجع به فرهنگ بهداشت روان سازماندهی کنید تا در مورد با موضوع با کارمندان خود آزادانه بحث کنید. اطمینان حاصل کنید که بین همه اعضای تیم یک سبک ارتباطی باز، مستقیم و منصفانه برقرار کرده اید.

ناگفته نماند که از قلدری و فریاد کشیدن، حتی در شرایط استرس زا و همچنین تقسیم بارهای کاری غیرممکن، باید خودداری شود. پس از اتمام این کار، اطمینان حاصل کنید که فرایندی را برای کمک به افراد تنظیم کرده اید (ابتدا ملاقات با منابع انسانی، سپس بنیانگذار(ها)، روانشناس درخواستی و غیره...

چگونه به سلامت روان همه کارمندان خود می پردازید؟ با تشخیص اینکه همه افراد نیازهای متفاوتی دارند که همیشه به اندازه یک بیماری جسمی قابل مشاهده نیست. اگر شما یک بستر سلامتی ارائه می دهید که در آن کارمندان می توانند با متخصصانی مانند روانشناسان ارتباط برقرار کنند، شروع خوبیست. اما در عین حال بنیانگذاران همچنین باید نحوه مدیریت مشکل را در منبع بررسی کنند.

همچنین لازم به ذکر است که فقط مدیران نیستند که نیاز به پشتیبانی دارند. شما باید فراتر رفته و راه حلی را به کار گیرید که به همه کارمندان شما رسیدگی بشود.

پیشگیری بهتر از درمان است (مهم نیست که چقدر سرتان شلوغ باشد)

واکنش نشان دادن به بحران خوب است، اما جلوگیری از بحران حتی از آن هم بهتر است. اگر طیف سلامت روان را در نظر بگیریم، ایده آل این است که از لیز خوردن کارمندان به سوی بیماری جلوگیری کرده و آنها را به انجام کار تشویق کنیم. چگونه می توان این ماموریت را در زندگی روزمره کارمندان اجرا کرد؟

در سطح جمعی، علاقه مندی کارمندان به موضوع سلامت روان اولین قدم محکم است. سلامت روان چیست؟ چرا مراقبت از آن مهم است؟ کارمندان برای مقابله آهسته با این موضع قطعا به زمینه نیاز دارند. در سطح فردی، به کارمندان باید ابزاری داده شود تا وقتی زمانش می رسد بهتر شوند. این بدان معناست که قبل از بروز مشکلات جدی، آنها را مجبور کنید که در موضوع سلامت روان پا بگذارند. برنامه های درمانی دیجیتال که به ویژه برای شرکت ها ساخته شده است می توانند در اینجا بسیار کارساز باشد. هنگامی که شریک برنامه سلامت روان خود را انتخاب کردید، بنیانگذاران باید به طور فعال در مورد برنامه ، نحوه کار و مزایای آن صحبت کنند.

عوامل استرس زای کوتاه مدت را مدیریت کنید

فرض کنید یکی از کارمندان به دلیل ارائه بزرگ یا معامله ای که در شرف بستن آن است است استرس دارد. برنامه دیجیتالی که انتخاب کرده اید باید بتواند به لطف شاخص سلامت

روان این فرد را شناسایی کرده و مجموعه دیجیتال درمانی مناسب را به شما پیشنهاد دهد. این مجموعه به صورت فیلم و تمرین در می آید، به طوری که همه در سلامت روان خود نقشی پیدا می کنند. با کار بر روی سلامت روان، کارکنان می توانند ترس خود را درک کنند و وقتی زمان آن فرا می رسد اثرات آن را محدود کرده و سایر موضوعات را کشف کنند (مانند درک افکار منفی، تکنیک های ارتباطی جایگزین و غیره). وقتی روز موعود فرا می رسد، آنها می دانند که محتوا کجاست و چگونه می توانند از تکنیک های جدید استفاده کنند.

فرهنگ تعادل بلند مدت ایجاد کنید

کمک به کارمندان خود در داشتن برنامه ورزشی، استراحت و سلامتی جسمی بسیار مهم است. این کار را می توان از طریق جلسات ورزشی برنامه ریزی شده انجام داد (امروزه برنامه های زیادی برای کمک به افراد در خانه یا بیرون از خانه وجود دارد)، یا پیاده روی و حرکات کششی ای که در طول روز که به تسکین استرس کمک می کند. شما قطعاً باید تعادل بین کار سخت و استراحت را مشخص کنید، همانطور که سرعت کار را بالا نگه داشته اید، در همین حال همه افراد را سالم و پربازده نگه دارید.

مشكل مسائل سلامت روان این است كه رفع آنها معمولاً بسیار دشوارتر از یك آنفولانزای ساده است. برای بیرون آمدن فرد از آن نوع بحران ها کمک زیادی لازم است. برای اینکه بتوانید این مسائل را حل کنید، مهم است که همه اعضای تیم احساس کنند از آنها حمایت می شود و کمک در دسترس باشد. به طور کلی، وقتی صحبت از سلامت روان تیم ها می شود، بنیانگذاران نباید درنگ بکنند.


با اتاق تهران همراه شوید

آپارات اتاق تهران
توئیتر اتاق تهران
اینستاگرام اتاق تهران
تلگرام اتاق تهران
پادکست و کتاب صوتی اتاق تهران
استودیوی اتاق تهران

[صفحه چاپ]

ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر