دبیرکل اتاق مشترک ایران و امارات اولویت‌های این اتاق را تشریح کرد:

تمرکز بر صادرات خدمات فنی و مهندسی و بهره‌برداری از فرصت اکسپو

تاريخ 1400/05/03 ساعت 20:57

با وجود بحران کرونا و افت درآمد سالانه امارات و برنامه‌های سنگین اقتصادی در توسعه زیرساخت، نیاز این کشور به بازار و امکانات بالقوه ایران و احیای تجارت 30 میلیارد دلاری به یک نیاز اساسی برای امارات بدل شده است.

دبیرکل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات، با پیش‌بینی توسعه روابط اقتصادی در شش ماهه دوم امسال گفت: تمایل دولت جدید به توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و نمایشگاه 6 ماهه اکسپو 2020 دوبی دو راهبرد جدی برای ارایه برنامه‌های جدید و بیشتر اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات است.

 سینا تقی‌زاده در گفت‌وگو با روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: بخش خصوصی و دولت جدید باید آمادگی لازم را با فراهم کردن مقدمات برای جهش صادرات فراهم کند و از این رو اتاق ایران و امارات با تکیه بر افزایش بهره‌وری و توجه به اولویت‌ها تعامل بیشتر تجار ایرانی با بخش‌های اقتصادی امارات متحده عربی را در دستورکار قرار داده است.

وی گفت: برگزاری اکسپو 2020 در امارات که بزرگترین رویداد نمایشگاهی با پیش‌بینی 25 میلیون بازدیدکننده است، فرصتی بزرگی است که نیازمند ارتباط نزدیک‌تر و مستمر ایران با امارات است و باید این فرصت غنیمت شمرد و با برنامه‌ای دقیق، مدون و علمی از آن سود برد.

 تقی‌زاده افزود: امارات به عنوان دومین شریک تجاری ایران در سال‌های 98 و 99 (بعد از چین)، سومین مقصد صادراتی سال 99 و اولین مقصد وارداتی بهار 1400، یکی از مهمترین مبادی وارداتی و مقاصد صادراتی ایران است.

وی اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات را نهادی استراتژیک در بخش خصوصی ارزیابی کرد و گفت: وجود رابطه تاریخی با این کشور و همراهی‌های کم‌وبیش آن در دوران تحریم و کمک به ایران در شرایط‌ سخت و بغرنج، رابطه تجاری با امارات را بیش از پیش برای هر دو طرف مهم و پر اهمیت ‌می‌کند و از این رو مسئولیت اتاق بازرگانی ایران و امارات را در قبال اعضا و افرادی که تمایل به فعالیت تجاری با کشور امارات دارند، بیشتر ‌می‌کند.

دبیرکل جدید اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: از سوی دیگر با وجود بحران کرونا و افت درآمد سالانه امارات و برنامه‌های سنگین اقتصادی در توسعه زیرساخت، نیاز این کشور به بازار و امکانات بالقوه ایران و احیای تجارت 30 میلیارد دلاری به یک نیاز اساسی برای امارات بدل شده است.

وی همچنین به برنامه پیشنهادی توسعه فعالیت‌های اتاق بازرگانی ایران و امارات اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت ارتباط فعالان اقتصادی با کشور امارات به عنوان‌ هاب صادراتی بین‌المللی و به حداکثر رساندن بهره‌وری اتاق مشترک برنامه‌هایی این برنامه به تصویب هیئت رئیسه اتاق رسید که بنا داریم هم زمان با تغییرات مشهود در حوزه روابط با همسایگان و و تاکید رئیس‌جمهور جدید کشور آن را عملیاتی کنیم .

 دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با اشاره به تحولات جدی در اقتصاد امارات از جمله توجه به اقتصاد دیجیتال افزود: آموزش حرفه‌ای و کاربردی در سطوح مدیریتی و پرسنلی، مشاوره در حوزه‌های حمل‌ونقل، نقل و انتقالات مالی، بازاریابی صادراتی، راه‌اندازی مرکز پژوهشی در حوزه فعالیت کاری اعضا اتاق جهت بازارشناسی و ارزیابی صادرات کالا، خدمات و عارضه‌یابی صادراتی، بازطراحی وبسایت جهت ارائه و معرفی خدمات بهتر به اعضا، برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی موردنیاز امارات از طریق تشکل‌های حرفه‌ای، تقویت و عمق‌بخشی ارتباطات با نهادهای بین الملی مانند اتاق بازرگانی بین الملل (ICC)، شورای بازرگانان ایرانیان دوبی  (IBC)، اتاق بازرگانی ابوظبی، شرکت‌های بین‌المللی مدیریت صادرات، تشکل‌های ذیل اتاق دبی و... بخشی از برنامه‌های شش ماهه دوم امسال است .

دبیر کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بر لزوم توسعه روابط تجاری با شرکت‌های جدید و توانمند اماراتی که در دو سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، تاکید کرد و گفت: در دوران تحریم یکی از معقول‌ترین روش‌های گسترش و تقویت روابط با کشور امارات، ارتباط با بازرگانان ایرانی و همچنین تجار اماراتی بوده که از ایام گذشته با ایران فعالیت اقتصادی داشته‌اند. به دلیل تشدید تحریم‌ها از دوره ریاست‌جمهوری ترامپ متاسفانه شرکت‌های تازه‌تاسیس و کسانی که سابقه همکاری با ایران را در کارنامه خود ندارند، هیچ علاقه‌ای برای ایجاد این ارتباط نداشته و از اعمال تحریم‌ها بر شرکت‌های خود واهمه دارند. لذا یکی از مهمترین قدم‌ها برای گسترش این ارتباطات از طریق شورای بازرگانان ایرانیان دوبی ممکن خواهد شد.

 تقی‌زاده یکی دیگر از مهمترین فعالیت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در 8 ماه آینده را حضور آبرومندانه در نمایشگاه اکسپو 2020 دوبی و بهره‌برداری از این رویداد بین‌المللی عنوان کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق، هوشمندانه و هدفمند و جدا از هرگونه موازی کاری با نهادهای دیگر، تجار و تولیدکنندگان ایرانی را با آن پیوند داد.

سینا تقی‌زاده، فارغ‌التحصیل مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران، تولیدکننده و صادرکننده به کشور امارات است که به تازگی به عنوان دبیر اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات انتخاب شده است.


با اتاق تهران همراه شوید

آپارات اتاق تهران
توئیتر اتاق تهران
اینستاگرام اتاق تهران
تلگرام اتاق تهران
پادکست و کتاب صوتی اتاق تهران
استودیوی اتاق تهران

[صفحه چاپ]

ثبت نظر شما:

نام
پست الکترونیکی
تلفن
نظر